2023
Communication as the key factor in the integration of children with different mother tongues
OŠMERA, RadimZákladní údaje
Originální název
Communication as the key factor in the integration of children with different mother tongues
Název anglicky
Communication as the key factor in the integration of children with different mother tongues
Autoři
Vydání
Supporting Multilingual Classrooms ECML – EU cooperation agreement 2023, 2023
Další údaje
Typ výsledku
Prezentace na konferencích
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Klíčová slova česky
inkluze, integrace, jazykově senzitivní výuka, žáci s OMJ, žáci s odlišným mateřským jazykem
Klíčová slova anglicky
heterogeneous classroom, different mother tongue
Příznaky
Mezinárodní význam
Změněno: 7. 11. 2023 16:50, Mgr. et Mgr. Radim Ošmera, Ph.D.
Anotace
V originále
The integration of children with a different mother tongue is a complex process. The pupils with a different mother tongue, the majority pupils, the classroom teacher, the teaching staff, the school, but also the parents of all pupils in the school need support. Each of these groups needs a different form of support. A key factor across these groups is communication. Communication needs to be clear, fair, sensitive, etc., but above all continuous. One of the surprising aspects of communicating with teachers is the fear of communicating with pupils with a different mother tongue.
Návaznosti
MUNI/A/1331/2022, interní kód MU |
|