OŠMERA, Radim. Communication as the key factor in the integration of children with different mother tongues. In Supporting Multilingual Classrooms ECML – EU cooperation agreement 2023. 2023.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Communication as the key factor in the integration of children with different mother tongues
Název anglicky Communication as the key factor in the integration of children with different mother tongues
Autoři OŠMERA, Radim.
Vydání Supporting Multilingual Classrooms ECML – EU cooperation agreement 2023, 2023.
Další údaje
Typ výsledku Prezentace na konferencích
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Klíčová slova česky inkluze, integrace, jazykově senzitivní výuka, žáci s OMJ, žáci s odlišným mateřským jazykem
Klíčová slova anglicky heterogeneous classroom, different mother tongue
Příznaky Mezinárodní význam
Změnil Změnil: Mgr. et Mgr. Radim Ošmera, učo 75006. Změněno: 7. 11. 2023 16:50.
Anotace
The integration of children with a different mother tongue is a complex process. The pupils with a different mother tongue, the majority pupils, the classroom teacher, the teaching staff, the school, but also the parents of all pupils in the school need support. Each of these groups needs a different form of support. A key factor across these groups is communication. Communication needs to be clear, fair, sensitive, etc., but above all continuous. One of the surprising aspects of communicating with teachers is the fear of communicating with pupils with a different mother tongue.
Návaznosti
MUNI/A/1331/2022, interní kód MUNázev: Jazyková a literární komunikace VI.
Investor: Masarykova univerzita, Jazyková a literární komunikace VI.
VytisknoutZobrazeno: 15. 5. 2024 20:34