Další formáty:
BibTeX
LaTeX
RIS
@article{2294897, author = {Navrátilová, Jana}, article_location = {Praha}, article_number = {1}, doi = {http://dx.doi.org/10.14712/23362189.2023.2572}, keywords = {attainment grouping, heterogeneous classroom, differentiated instruction, lower secondary school, multiple-case study}, language = {cze}, issn = {0031-3815}, journal = {Pedagogika}, title = {Zkušenosti žáků s výukou ve výkonových skupinách: kvalitativní výzkumná sonda}, volume = {73}, year = {2023} }
TY - JOUR ID - 2294897 AU - Navrátilová, Jana PY - 2023 TI - Zkušenosti žáků s výukou ve výkonových skupinách: kvalitativní výzkumná sonda JF - Pedagogika VL - 73 IS - 1 SP - 41-62 EP - 41-62 PB - Univerzita Karlova SN - 00313815 KW - attainment grouping, heterogeneous classroom, differentiated instruction, lower secondary school, multiple-case study N2 - Předkládaná studie je věnovaná problematice seskupování žáků v prostředí druhého stupně základních škol. Studie si klade za cíl popsat, jak žáci vypovídají o zkušenostech s výukou ve výkonových skupinách, a to především v porovnání s výukou, která probíhá v heterogenní třídě. Studie vychází z dat získaných v rámci vícepřípadové studie. Žákovský pohled ukazuje, že učitelé diferencují výuku spíše ve skupinách než ve společné třídě, nicméně v rámci skupiny již výuka diferencovaná není. Seskupení žáků do výkonových skupin může učitele svádět k užívání unifikovanějších didaktických postupů, které odpovídají potřebám a možnostem skupiny jako celku nikoli měnícím se potřebám jednotlivců uvnitř skupin. ER -
NAVRÁTILOVÁ, Jana. Zkušenosti žáků s výukou ve výkonových skupinách: kvalitativní výzkumná sonda. \textit{Pedagogika}. Praha: Univerzita Karlova, 2023, roč.~73, č.~1, s.~41-62, 21 s. ISSN~0031-3815. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.14712/23362189.2023.2572.
|