J 2023

Collegial Support in Schools : Potential and Challenges

LAZAROVÁ, Bohumíra, Milan POL, Sandra PRINCE, Signe NEIMANE, Daina KUPČA et. al.

Základní údaje

Originální název

Collegial Support in Schools : Potential and Challenges

Autoři

LAZAROVÁ, Bohumíra (203 Česká republika, garant, domácí), Milan POL (203 Česká republika, domácí), Sandra PRINCE (428 Lotyšsko), Signe NEIMANE (428 Lotyšsko), Daina KUPČA (428 Lotyšsko), Mirjana KAZIJA (191 Chorvatsko), Sabina MARUNČIĆ (191 Chorvatsko), Renata OZORLIĆ DOMINIĆ (191 Chorvatsko), Robert WALKER (826 Velká Británie a Severní Irsko), Andy WYNNE (826 Velká Británie a Severní Irsko), Elena XENI (196 Kypr) a Gabriela CONEA (642 Rumunsko)

Vydání

Vodenje v vzgoji in izobraževanju, Ljubljana, Zavod Republike Slovenije za šolstvo, 2023, 1581-8225

Další údaje

Jazyk

angličtina

Typ výsledku

Článek v odborném periodiku

Obor

50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Stát vydavatele

Slovinsko

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Odkazy

Kód RIV

RIV/00216224:14210/23:00131133

Organizační jednotka

Filozofická fakulta

Klíčová slova anglicky

coaching; mentoring; supervision; collegial support; schools; school leaders

Štítky

Příznaky

Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 6. 5. 2024 15:23, Mgr. Kateřina Rajsová

Anotace

V originále

The aim of the text is to present selected results of research focused on coaching and respectively other forms of collegial support in schools, on conditions for the implementation of these forms in schools and, to a certain degree, also on practice in sectors other than education. The data shows different and often lacking support of these forms of professional development in the school systems, including unclear financing. This is so even though these forms seem to be principal for the support of quality work for people in schools, just as they were proven principal in other organisations, and it is desirable to develop them in schools as well.

Návaznosti

CoDe 2019-1-LV01-KA201-060345, interní kód MU
Název: Coaching for staff professional development in education (Akronym: CoDe)
Investor: Evropská unie, Coaching for staff professional development in education, Strategická partnerství v oblasti vzdělávání, odborné přípravy a mládeže