LAZAROVÁ, Bohumíra, Milan POL, Sandra PRINCE, Signe NEIMANE, Daina KUPČA, Mirjana KAZIJA, Sabina MARUNČIĆ, Renata OZORLIĆ DOMINIĆ, Robert WALKER, Andy WYNNE, Elena XENI a Gabriela CONEA. Collegial Support in Schools : Potential and Challenges. Vodenje v vzgoji in izobraževanju. Ljubljana: Zavod Republike Slovenije za šolstvo, 2023, roč. 21, č. 1, s. 62-83. ISSN 1581-8225. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.59132/vviz/2023/54/62-83.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Collegial Support in Schools : Potential and Challenges
Autoři LAZAROVÁ, Bohumíra (203 Česká republika, garant, domácí), Milan POL (203 Česká republika, domácí), Sandra PRINCE (428 Lotyšsko), Signe NEIMANE (428 Lotyšsko), Daina KUPČA (428 Lotyšsko), Mirjana KAZIJA (191 Chorvatsko), Sabina MARUNČIĆ (191 Chorvatsko), Renata OZORLIĆ DOMINIĆ (191 Chorvatsko), Robert WALKER (826 Velká Británie a Severní Irsko), Andy WYNNE (826 Velká Británie a Severní Irsko), Elena XENI (196 Kypr) a Gabriela CONEA (642 Rumunsko).
Vydání Vodenje v vzgoji in izobraževanju, Ljubljana, Zavod Republike Slovenije za šolstvo, 2023, 1581-8225.
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Článek v odborném periodiku
Obor 50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Stát vydavatele Slovinsko
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
WWW URL
Kód RIV RIV/00216224:14210/23:00131133
Organizační jednotka Filozofická fakulta
Doi http://dx.doi.org/10.59132/vviz/2023/54/62-83
Klíčová slova anglicky coaching; mentoring; supervision; collegial support; schools; school leaders
Štítky rivok
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnila: Mgr. Kateřina Rajsová, učo 438994. Změněno: 6. 5. 2024 15:23.
Anotace
The aim of the text is to present selected results of research focused on coaching and respectively other forms of collegial support in schools, on conditions for the implementation of these forms in schools and, to a certain degree, also on practice in sectors other than education. The data shows different and often lacking support of these forms of professional development in the school systems, including unclear financing. This is so even though these forms seem to be principal for the support of quality work for people in schools, just as they were proven principal in other organisations, and it is desirable to develop them in schools as well.
Návaznosti
CoDe 2019-1-LV01-KA201-060345, interní kód MUNázev: Coaching for staff professional development in education (Akronym: CoDe)
Investor: Evropská unie, Coaching for staff professional development in education, Strategická partnerství v oblasti vzdělávání, odborné přípravy a mládeže
VytisknoutZobrazeno: 25. 6. 2024 05:42