MAREČKOVÁ, Pavla, Alice BRYCHOVÁ and Helena HRADÍLKOVÁ. Unterrichtsszenarien für DaF und DaZ (Teaching scenarios for German as Foreign and Second Language). Online. In Monika Budde. Handreichung MALWE: Mehrsprachigkeit in DaF- und DaZ-Lehr-Lernkontexten wahrnehmen, aufgreifen und nutzen. 2023.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Unterrichtsszenarien für DaF und DaZ
Name in Czech Výukové scénáře pro němčinu jako cizí a druhý jazyk
Name (in English) Teaching scenarios for German as Foreign and Second Language
Authors MAREČKOVÁ, Pavla, Alice BRYCHOVÁ and Helena HRADÍLKOVÁ.
Edition Handreichung MALWE: Mehrsprachigkeit in DaF- und DaZ-Lehr-Lernkontexten wahrnehmen, aufgreifen und nutzen, 2023.
Other information
Original language German
Type of outcome Chapter(s) of a specialized book
Field of Study 50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Publication form electronic version available online
WWW Obsah metodické příručky Webový portál grantové agentury Erasmus +, MALWE: Teacher´s Awareness of Multilingualism in German as a Foreign and Second Language-Learning settings
Keywords (in Czech) vícejazyčnost; výukové scénáře; němčina jako cizí jazyk; němčina jako druhý jazyk
Keywords in English multilingualism, teaching scenarios, German as foreign language, German as Second Language
Tags International impact
Changed by Changed by: Mgr. Pavla Marečková, Ph.D., učo 15352. Changed: 31/1/2024 11:38.
Abstract
Ein weiteres Ziel des MALWE-Projekts war es, für die Bereiche DaF und DaZ-Unterrichtsszenarien zu entwickeln, die u.a. illustrieren können, auf welchen mehrsprachigen Ressourcen der DaF- und DaZ-Unterricht aufbauen kann, um das gesamtsprachliche Repertoire der Lernenden zu aktivieren und eine breitere Sprachbewusstheit sowie Sprachlernbewusstheit zu entwickeln.
Abstract (in Czech)
Dalším cílem projektu MALWE bylo vytvořit výukové scénáře pro němčinu jako cizí jazyk a němčinu jako druhý jazyk, která m.j. budou ilustrovat, které vícejazyčné zdroje mohou být ve výuce využity a použity za účelem aktivace celého jazykového repertoáru žáků a rozvoje jejich jazykového povědomí a povědomí o jazykovém vzdělávání.
Abstract (in English)
Another goal of the MALWE project was to develop scenarios for teaching German as a foreign language and German as a foreign language that could illustrate, among other things, which multilingual resources DaF and DaZ lessons can build on in order to activate the overall linguistic repertoire of the learners and to develop a broader language awareness as well as language learning awareness.
PrintDisplayed: 30/5/2024 01:29