2023
Perception of simulation-based first-aid training by medical students : a qualitative descriptive study
PLCH, Lukáš, Daniel BARVÍK, Tereza PROKOPOVÁ, Aneta PILÁTOVÁ, Tereza VAFKOVÁ et. al.Základní údaje
Originální název
Perception of simulation-based first-aid training by medical students : a qualitative descriptive study
Autoři
PLCH, Lukáš (203 Česká republika, garant, domácí), Daniel BARVÍK (203 Česká republika, domácí), Tereza PROKOPOVÁ (203 Česká republika, domácí), Aneta PILÁTOVÁ (203 Česká republika, domácí), Tereza VAFKOVÁ (203 Česká republika, domácí) a Jiří ZOUNEK (203 Česká republika, domácí)
Vydání
SN Social Sciences, 2023, 2662-9283
Další údaje
Jazyk
angličtina
Typ výsledku
Článek v odborném periodiku
Obor
50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Stát vydavatele
Švýcarsko
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Odkazy
Kód RIV
RIV/00216224:14210/23:00131260
Organizační jednotka
Filozofická fakulta
Klíčová slova anglicky
simulation; perception; first-aid; qualitative research
Štítky
Příznaky
Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 29. 7. 2024 14:54, Mgr. et Mgr. Stanislav Hasil
Anotace
V originále
Although first aid should be common knowledge for healthcare professionals, medical students still have gaps in this area. Simulation-based first-aid courses can overcome these shortcomings. To better understand the impact of these courses, they need to be researched both in terms of learning outcomes and overall participant perception. We conducted fifteen semi-structured interviews with students who completed the First-Aid Simulation Course or the Practical First-Aid Course. The questions focused on the perception of communication, emotional aspects, teamwork, debriefing and the overall administration of the courses. To find the answers to the research questions, we used the qualitative descriptive study design following the principles of inductive thematic analysis. Our findings confirm that many factors impact the performance of students in crisis situations during a simulation-based first-aid course. Four main themes were identified through which the participants perceived the simulation-based first-aid courses. These were team dynamics, fidelity perception, emotional strain and debriefing.