PLCH, Lukáš, Daniel BARVÍK, Tereza PROKOPOVÁ, Aneta PILÁTOVÁ, Tereza VAFKOVÁ a Jiří ZOUNEK. Perception of simulation-based first-aid training by medical students : a qualitative descriptive study. SN Social Sciences. 2023, roč. 3, č. 121, s. 1-19. ISSN 2662-9283. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.1007/s43545-023-00710-x.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Perception of simulation-based first-aid training by medical students : a qualitative descriptive study
Autoři PLCH, Lukáš (203 Česká republika, garant, domácí), Daniel BARVÍK (203 Česká republika, domácí), Tereza PROKOPOVÁ (203 Česká republika, domácí), Aneta PILÁTOVÁ (203 Česká republika, domácí), Tereza VAFKOVÁ (203 Česká republika, domácí) a Jiří ZOUNEK (203 Česká republika, domácí).
Vydání SN Social Sciences, 2023, 2662-9283.
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Článek v odborném periodiku
Obor 50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Stát vydavatele Švýcarsko
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
WWW Open access časopisu
Kód RIV RIV/00216224:14210/23:00131260
Organizační jednotka Filozofická fakulta
Doi http://dx.doi.org/10.1007/s43545-023-00710-x
Klíčová slova anglicky simulation; perception; first-aid; qualitative research
Štítky rivok
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnila: Mgr. et Mgr. Lucie Racyn, učo 445546. Změněno: 25. 3. 2024 09:45.
Anotace
Although first aid should be common knowledge for healthcare professionals, medical students still have gaps in this area. Simulation-based first-aid courses can overcome these shortcomings. To better understand the impact of these courses, they need to be researched both in terms of learning outcomes and overall participant perception. We conducted fifteen semi-structured interviews with students who completed the First-Aid Simulation Course or the Practical First-Aid Course. The questions focused on the perception of communication, emotional aspects, teamwork, debriefing and the overall administration of the courses. To find the answers to the research questions, we used the qualitative descriptive study design following the principles of inductive thematic analysis. Our findings confirm that many factors impact the performance of students in crisis situations during a simulation-based first-aid course. Four main themes were identified through which the participants perceived the simulation-based first-aid courses. These were team dynamics, fidelity perception, emotional strain and debriefing.
VytisknoutZobrazeno: 23. 7. 2024 22:15