ŠINDELÁŘOVÁ SKUPEŇOVÁ, Martina. A Stitch (of Self-regulated Learning) in Time Saves Nine. Humanising Language Teaching. Oxford: Pilgrims, 2023, roč. 25, č. 1, s. 25 - 29. ISSN 1755-9715.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název A Stitch (of Self-regulated Learning) in Time Saves Nine
Autoři ŠINDELÁŘOVÁ SKUPEŇOVÁ, Martina.
Vydání Humanising Language Teaching, Oxford, Pilgrims, 2023, 1755-9715.
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Článek v odborném periodiku
Obor 50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Stát vydavatele Velká Británie a Severní Irsko
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
WWW URL
Organizační jednotka Centrum jazykového vzdělávání
Klíčová slova česky učební autonomie; stanovení učebních cílů; monitorování učení; hodnocení učebního procesu
Klíčová slova anglicky learner autonomy; goal setting; monitoring learning; evaluating learning
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnila: PaedDr. Marta Holasová, Ph.D., učo 38218. Změněno: 24. 3. 2024 20:05.
Anotace
The text shares the author´s viewpoints on why and how learner autonomy should be fostered in every type of university language course. It offers practical tips to colleagues who would like to give their students options for learner autonomy development but work in (more or less) traditional learning scenarios. The tips concern students´ involvement in planning, monitoring, and evaluating their learning. The text also explains the theoretical background to why these three activities represent the main factors in regulating the learning process. The main idea of the text is that development of students’ self-regulating skills can be supported gradually and through small steps. Nevertheless, the author hopes to show that all the time and effort spent on fostering their learner autonomy development is a great investment for students´ future (not only) language learning. Just like the saying has it: a stitch in time saves nine. The following section will very shortly explain the theoretical background to why these three activities represent the main factors in regulating the learning proc
VytisknoutZobrazeno: 29. 8. 2024 00:25