J 2023

A Stitch (of Self-regulated Learning) in Time Saves Nine

ŠINDELÁŘOVÁ SKUPEŇOVÁ, Martina

Základní údaje

Originální název

A Stitch (of Self-regulated Learning) in Time Saves Nine

Vydání

Humanising Language Teaching, Oxford, Pilgrims, 2023, 1755-9715

Další údaje

Jazyk

angličtina

Typ výsledku

Článek v odborném periodiku

Obor

50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Stát vydavatele

Velká Británie a Severní Irsko

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Odkazy

Organizační jednotka

Centrum jazykového vzdělávání

Klíčová slova česky

učební autonomie; stanovení učebních cílů; monitorování učení; hodnocení učebního procesu

Klíčová slova anglicky

learner autonomy; goal setting; monitoring learning; evaluating learning

Příznaky

Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 24. 3. 2024 20:05, PaedDr. Marta Holasová, Ph.D.

Anotace

V originále

The text shares the author´s viewpoints on why and how learner autonomy should be fostered in every type of university language course. It offers practical tips to colleagues who would like to give their students options for learner autonomy development but work in (more or less) traditional learning scenarios. The tips concern students´ involvement in planning, monitoring, and evaluating their learning. The text also explains the theoretical background to why these three activities represent the main factors in regulating the learning process. The main idea of the text is that development of students’ self-regulating skills can be supported gradually and through small steps. Nevertheless, the author hopes to show that all the time and effort spent on fostering their learner autonomy development is a great investment for students´ future (not only) language learning. Just like the saying has it: a stitch in time saves nine. The following section will very shortly explain the theoretical background to why these three activities represent the main factors in regulating the learning proc