2023
A Stitch (of Self-regulated Learning) in Time Saves Nine
ŠINDELÁŘOVÁ SKUPEŇOVÁ, MartinaZákladní údaje
Originální název
A Stitch (of Self-regulated Learning) in Time Saves Nine
Vydání
Humanising Language Teaching, Oxford, Pilgrims, 2023, 1755-9715
Další údaje
Jazyk
angličtina
Typ výsledku
Článek v odborném periodiku
Obor
50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Stát vydavatele
Velká Británie a Severní Irsko
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Odkazy
Organizační jednotka
Centrum jazykového vzdělávání
Klíčová slova česky
učební autonomie; stanovení učebních cílů; monitorování učení; hodnocení učebního procesu
Klíčová slova anglicky
learner autonomy; goal setting; monitoring learning; evaluating learning
Příznaky
Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 24. 3. 2024 20:05, PaedDr. Marta Holasová, Ph.D.
Anotace
V originále
The text shares the author´s viewpoints on why and how learner autonomy should be fostered in every type of university language course. It offers practical tips to colleagues who would like to give their students options for learner autonomy development but work in (more or less) traditional learning scenarios. The tips concern students´ involvement in planning, monitoring, and evaluating their learning. The text also explains the theoretical background to why these three activities represent the main factors in regulating the learning process. The main idea of the text is that development of students’ self-regulating skills can be supported gradually and through small steps. Nevertheless, the author hopes to show that all the time and effort spent on fostering their learner autonomy development is a great investment for students´ future (not only) language learning. Just like the saying has it: a stitch in time saves nine. The following section will very shortly explain the theoretical background to why these three activities represent the main factors in regulating the learning proc