ŠINDELÁŘOVÁ SKUPEŇOVÁ, Martina. Reading skills and their “products”: Integrated tasks in Academic English course. In Hradec Králové Anglophone Conference. 2023.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Reading skills and their “products”: Integrated tasks in Academic English course
Autoři ŠINDELÁŘOVÁ SKUPEŇOVÁ, Martina.
Vydání Hradec Králové Anglophone Conference, 2023.
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Prezentace na konferencích
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Organizační jednotka Centrum jazykového vzdělávání
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnila: Mgr. Martina Šindelářová Skupeňová, učo 13766. Změněno: 24. 7. 2023 12:24.
Anotace
Being able to read academic texts in English is crucial for many university students. What, why or how they read differs significantly depending on students´ discipline, programme, interest or specific project. To reflect this diversity, the Academic English course designed for Faculty of Arts students focuses on development of various reading and mediation skills. This presentation shows examples of integrated tasks that were developed to practice and assess reading which is considered to be a critical thinking process that leads to tangible products. The alignment between teaching and assessment will be discussed, as well as the use of CEFR descriptors for defining tasks.
VytisknoutZobrazeno: 24. 7. 2024 21:20