k 2023

Reading skills and their “products”: Integrated tasks in Academic English course

ŠINDELÁŘOVÁ SKUPEŇOVÁ, Martina

Základní údaje

Originální název

Reading skills and their “products”: Integrated tasks in Academic English course

Vydání

Hradec Králové Anglophone Conference, 2023

Další údaje

Jazyk

angličtina

Typ výsledku

Prezentace na konferencích

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Organizační jednotka

Centrum jazykového vzdělávání

Příznaky

Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 24. 7. 2023 12:24, Mgr. Martina Šindelářová Skupeňová

Anotace

V originále

Being able to read academic texts in English is crucial for many university students. What, why or how they read differs significantly depending on students´ discipline, programme, interest or specific project. To reflect this diversity, the Academic English course designed for Faculty of Arts students focuses on development of various reading and mediation skills. This presentation shows examples of integrated tasks that were developed to practice and assess reading which is considered to be a critical thinking process that leads to tangible products. The alignment between teaching and assessment will be discussed, as well as the use of CEFR descriptors for defining tasks.