2023
Reading skills and their “products”: Integrated tasks in Academic English course
ŠINDELÁŘOVÁ SKUPEŇOVÁ, MartinaZákladní údaje
Originální název
Reading skills and their “products”: Integrated tasks in Academic English course
Vydání
Hradec Králové Anglophone Conference, 2023
Další údaje
Jazyk
angličtina
Typ výsledku
Prezentace na konferencích
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Organizační jednotka
Centrum jazykového vzdělávání
Příznaky
Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 24. 7. 2023 12:24, Mgr. Martina Šindelářová Skupeňová
Anotace
V originále
Being able to read academic texts in English is crucial for many university students. What, why or how they read differs significantly depending on students´ discipline, programme, interest or specific project. To reflect this diversity, the Academic English course designed for Faculty of Arts students focuses on development of various reading and mediation skills. This presentation shows examples of integrated tasks that were developed to practice and assess reading which is considered to be a critical thinking process that leads to tangible products. The alignment between teaching and assessment will be discussed, as well as the use of CEFR descriptors for defining tasks.