2023
Czech School Reforms : Between East and West.
NOVOTNÝ, Petr, Dominik DVOŘÁK a Michaela DVOŘÁKOVÁZákladní údaje
Originální název
Czech School Reforms : Between East and West.
Název česky
České školské reformy : Mezi východem a západem
Autoři
NOVOTNÝ, Petr (203 Česká republika, garant, domácí), Dominik DVOŘÁK (203 Česká republika) a Michaela DVOŘÁKOVÁ (203 Česká republika)
Vydání
Cham, School Policy Reform in Europe, od s. 213-235, 23 s. Educational Governance Research, Vol. 22, 2023
Nakladatel
Springer
Další údaje
Jazyk
angličtina
Typ výsledku
Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Obor
50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Stát vydavatele
Švýcarsko
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
tištěná verze "print"
Kód RIV
RIV/00216224:14210/23:00131343
Organizační jednotka
Filozofická fakulta
ISBN
978-3-031-35433-5
Klíčová slova česky
aktéři; česko; post-socialismus; školská politika; školské reformy
Klíčová slova anglicky
Actors; Czechia; Post-socialism; School policy; School reforms
Štítky
Příznaky
Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 24. 6. 2024 11:10, doc. Mgr. Petr Novotný, Ph.D.
V originále
The chapter on Czech school policy reforms in the context of Central and Eastern Europe examines the role of local actors and international influences within individual school reforms. It describes and analyses examples of policy decisions and network-driven school reform initiatives through the series of school reforms that took place in the second half of the twentieth century and two decades of the present century. The central part of the chapter presents the post-socialist school reform transformations and the interplay between local and transnational actors. The chapter then discusses whether small and medium-sized countries such as Czechia are in a position to create an original functional school education model.
Česky
Kapitola o reformách české školské politiky v kontextu střední a východní Evropy zkoumá roli místních aktérů a mezinárodních vlivů v rámci jednotlivých školských reforem. Popisuje a analyzuje příklady politických rozhodnutí a iniciativ školské reformy iniciovaných sítěmi aktérů v kontextu série školských reforem, které proběhly ve druhé polovině dvacátého století a ve dvou desetiletích tohoto století. Ústřední část kapitoly představuje postsocialistické školské reformy a souhru mezi místními a nadnárodními aktéry. Kapitola poté pojednává o tom, zda jsou malé a střední země, jako je Česko, schopny vytvořit originální funkční model školního vzdělávání.
Návaznosti
MUNI/FF-DEAN/1520/2022, interní kód MU |
|