NOVOTNÝ, Petr, Dominik DVOŘÁK a Michaela DVOŘÁKOVÁ. Czech School Reforms : Between East and West. In Krejsler, John Benedicto; Moos, Lejf. School Policy Reform in Europe. Cham: Springer, 2023, s. 213-235. Educational Governance Research, Vol. 22. ISBN 978-3-031-35433-5. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.1007/978-3-031-35434-2_10.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Czech School Reforms : Between East and West.
Název česky České školské reformy : Mezi východem a západem
Autoři NOVOTNÝ, Petr (203 Česká republika, garant, domácí), Dominik DVOŘÁK (203 Česká republika) a Michaela DVOŘÁKOVÁ (203 Česká republika).
Vydání Cham, School Policy Reform in Europe, od s. 213-235, 23 s. Educational Governance Research, Vol. 22, 2023.
Nakladatel Springer
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Obor 50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Stát vydavatele Švýcarsko
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání tištěná verze "print"
Kód RIV RIV/00216224:14210/23:00131343
Organizační jednotka Filozofická fakulta
ISBN 978-3-031-35433-5
Doi http://dx.doi.org/10.1007/978-3-031-35434-2_10
Klíčová slova česky aktéři; česko; post-socialismus; školská politika; školské reformy
Klíčová slova anglicky Actors; Czechia; Post-socialism; School policy; School reforms
Štítky rivok
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnil: Mgr. et Mgr. Stanislav Hasil, učo 415267. Změněno: 10. 3. 2024 20:31.
Anotace
The chapter on Czech school policy reforms in the context of Central and Eastern Europe examines the role of local actors and international influences within individual school reforms. It describes and analyses examples of policy decisions and network-driven school reform initiatives through the series of school reforms that took place in the second half of the twentieth century and two decades of the present century. The central part of the chapter presents the post-socialist school reform transformations and the interplay between local and transnational actors. The chapter then discusses whether small and medium-sized countries such as Czechia are in a position to create an original functional school education model.
Anotace česky
Kapitola o reformách české školské politiky v kontextu střední a východní Evropy zkoumá roli místních aktérů a mezinárodních vlivů v rámci jednotlivých školských reforem. Popisuje a analyzuje příklady politických rozhodnutí a iniciativ školské reformy iniciovaných sítěmi aktérů v kontextu série školských reforem, které proběhly ve druhé polovině dvacátého století a ve dvou desetiletích tohoto století. Ústřední část kapitoly představuje postsocialistické školské reformy a souhru mezi místními a nadnárodními aktéry. Kapitola poté pojednává o tom, zda jsou malé a střední země, jako je Česko, schopny vytvořit originální funkční model školního vzdělávání.
VytisknoutZobrazeno: 30. 4. 2024 22:35