NOVÁKOVÁ, Eva. Children educated in heterogeneous and homogeneous kindergarten classes: comparing their results in early years mathematics. In 13th Congress of the European Society for Research in Mathematics Education (CERME13). 2023.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Children educated in heterogeneous and homogeneous kindergarten classes: comparing their results in early years mathematics
Autoři NOVÁKOVÁ, Eva.
Vydání 13th Congress of the European Society for Research in Mathematics Education (CERME13), 2023.
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Prezentace na konferencích
Obor 50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Stát vydavatele Maďarsko
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Klíčová slova anglicky pre-primary education; preschool child; heterogeneous and homogeneous classes; pre-numerical ideas; spatial orientation
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnila: PhDr. Eva Nováková, Ph.D., učo 233560. Změněno: 28. 8. 2023 10:48.
Anotace
Our study presents the results of research aimed at comparing the results of children educated in homogeneous and heterogeneous classes in the last year of preschool education. The test determined the level of children's pre-numerical ideas and spatial orientation as an important part of their school maturity. A total of 378 children from 25 kindergarten classes were tested with a test standardized for the Czech Republic. No statistically significant difference was found between the performance of children from age-homogeneous and heterogeneous preschool classes.
VytisknoutZobrazeno: 7. 9. 2024 14:13