NAVRÁTIL, Pavel. The quality of professional social work education: the philosophy of capabilities in the education system in England. In Ninth Online International E-Conference on Advances in Engineering, Technology and Management - ICETM 2023. 2023.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název The quality of professional social work education: the philosophy of capabilities in the education system in England
Název česky Kvalita profesního vzdělávání v sociální práci: filozofie capability ve vzdělávacím systému v Anglii
Název anglicky The quality of professional social work education: the philosophy of capabilities in the education system in England
Autoři NAVRÁTIL, Pavel.
Vydání Ninth Online International E-Conference on Advances in Engineering, Technology and Management - ICETM 2023, 2023.
Další údaje
Typ výsledku Prezentace na konferencích
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
WWW URL
Klíčová slova česky sociální práce, vzdělávání, capability, Anglie
Klíčová slova anglicky social work, education, capabalities, England
Změnil Změnil: doc. PhDr. Pavel Navrátil, Ph.D., učo 17824. Změněno: 8. 8. 2023 10:45.
Anotace
The aim of this paper is to answer the question: "What are the current foundations of the social work education system in England and whether and how they can be used to reform the social work education system in the Czech Republic". While social work education in the Czech Republic is yet to be reformed, England has taken a number of measures over the past decade to promote the quality of training for helping professionals in social services. One of these has been the development of a holistic approach that links and unifies qualification training and creates a coherent concept of professional learning and development. This has been the Professional Capability Framework (the Framework) in England since 2012, which has been progressively rolled out across social work - from qualifying training to continuing education programs for highly skilled strategic staff [1].
Anotace česky
Cílem příspěvku je odpovědět na otázku: "Jaké jsou současné základy systému vzdělávání v sociální práci v Anglii a zda a jak je lze využít pro reformu systému vzdělávání v sociální práci v České republice". Zatímco vzdělávání v sociální práci v České republice na reformu teprve čeká, Anglie přijala v posledním desetiletí řadu opatření na podporu kvality vzdělávání pomáhajících profesionálů v sociálních službách. Jedním z nich byl rozvoj holistického přístupu, který propojuje a sjednocuje kvalifikační vzdělávání a vytváří ucelenou koncepci profesního vzdělávání a rozvoje. Od roku 2012 tak v Anglii funguje Rámec profesních schopností (dále jen Rámec), který se postupně zavádí napříč sociální prací - od kvalifikačního vzdělávání až po programy dalšího vzdělávání pro vysoce kvalifikované strategické pracovníky [1].
Anotace anglicky
The aim of this paper is to answer the question: "What are the current foundations of the social work education system in England and whether and how they can be used to reform the social work education system in the Czech Republic". While social work education in the Czech Republic is yet to be reformed, England has taken a number of measures over the past decade to promote the quality of training for helping professionals in social services. One of these has been the development of a holistic approach that links and unifies qualification training and creates a coherent concept of professional learning and development. This has been the Professional Capability Framework (the Framework) in England since 2012, which has been progressively rolled out across social work - from qualifying training to continuing education programs for highly skilled strategic staff [1].
VytisknoutZobrazeno: 1. 6. 2024 11:37