W 2023

Mateřské školy v kontextu vzdělávací politiky ČR

VACEKOVÁ, Gabriela a Markéta HORÁKOVÁ

Základní údaje

Originální název

Mateřské školy v kontextu vzdělávací politiky ČR

Název anglicky

Kindergartens in the context of the educational policy of the Czech Republic

Autoři

VACEKOVÁ, Gabriela (703 Slovensko, garant, domácí) a Markéta HORÁKOVÁ (203 Česká republika, domácí)

Vydání

2023

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Uspořádání workshopu

Obor

50601 Political science

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Kód RIV

RIV/00216224:14230/23:00131402

Organizační jednotka

Fakulta sociálních studií

Klíčová slova česky

mateřské školy; vzdělávání; vzdělávací politika; dětská skupina; kapacita škol

Klíčová slova anglicky

kindergartens; education; educational policy; children's group; school capacity

Štítky

Změněno: 25. 3. 2024 13:22, Mgr. Blanka Farkašová

Anotace

V originále

Předmětem workshopu byla jednak prezentace odborníka z praxe, a dále pak skupinová prezentace studentů a následná diskuze návrhu krátkodobé koncepce/strategie rozvoje školství na úrovni preprimárního vzdělávání ve vybrané lokalitě v ČR. Na základě relevantní a komplexní analýzy dostupných dat a jejich následného zhodnocení byly vymezeny možnosti a potenciál rozvoje vzdělávání ve vybrané lokalitě v krátkodobém až střednědobém horizontu (období 3-5 let). Konkrétně předložená koncepce/strategie obsahovala tři části: výchozí stav, návrh konkrétních strategických cílů a priorit, a návrh konkrétních opatření. Tento materiál představuje podklad pro směřování a rozhodování relevantních institucí v této lokalitě.

Anglicky

The subject of the workshop was a presentation by an expert in practice, and then a group presentation by students and a subsequent discussion of the proposal of a short-term concept/strategy for the development of education at the level of pre-primary education in a selected locality in the Czech Republic. On the basis of a relevant and comprehensive analysis of the available data and their subsequent evaluation, the possibilities and potential of the development of education in the selected locality in the short to medium term (period of 3-5 years) were defined. Specifically, the presented concept/strategy contained three parts: a baseline, a proposal for specific strategic goals and priorities, and a proposal for specific measures. This material represents the basis for the direction and decision-making of the relevant institutions in this location.