W 2023

Základní školy v kontextu vzdělávací politiky ČR

HORÁKOVÁ, Markéta a Gabriela VACEKOVÁ

Základní údaje

Originální název

Základní školy v kontextu vzdělávací politiky ČR

Název anglicky

Elementary schools in the context of the educational policy of the Czech Republic

Autoři

HORÁKOVÁ, Markéta (203 Česká republika, garant, domácí) a Gabriela VACEKOVÁ (703 Slovensko, domácí)

Vydání

2023

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Uspořádání workshopu

Obor

50601 Political science

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Kód RIV

RIV/00216224:14230/23:00131403

Organizační jednotka

Fakulta sociálních studií

Klíčová slova česky

základní školy; vzdělávání; vzdělávací politika; povinná školní docházka; inkluze; ředitelé škol; učitelé

Klíčová slova anglicky

elementary schools; education; educational policy; compulsory school attendance; inclusion; school principals; teachers

Štítky

Změněno: 25. 3. 2024 15:05, Mgr. Blanka Farkašová

Anotace

V originále

Předmětem workshopu byla jednak prezentace odborníka z praxe, a dále pak skupinová prezentace studentů a následná diskuze návrhu krátkodobé koncepce/strategie rozvoje školství na úrovni primárního vzdělávání ve vybrané lokalitě v ČR. Na základě relevantní a komplexní analýzy dostupných dat a jejich následného zhodnocení byly vymezeny možnosti a potenciál rozvoje vzdělávání ve vybrané lokalitě v krátkodobém až střednědobém horizontu (období 3-5 let). Konkrétně předložená koncepce/strategie obsahovala tři části: výchozí stav, návrh konkrétních strategických cílů a priorit, a návrh konkrétních opatření. Tento materiál představuje podklad pro směřování a rozhodování relevantních institucí v této lokalitě.

Anglicky

The subject of the workshop was a presentation by an expert in practice, and then a group presentation by students and a subsequent discussion of the proposal of a short-term concept/strategy for the development of education at the level of primary education in a selected locality in the Czech Republic. On the basis of a relevant and comprehensive analysis of the available data and their subsequent evaluation, the possibilities and potential of the development of education in the selected locality in the short to medium term (period of 3-5 years) were defined. Specifically, the presented concept/strategy contained three parts: a baseline, a proposal for specific strategic goals and priorities, and a proposal for specific measures. This material represents the basis for the direction and decision-making of the relevant institutions in this location.