2023
Základní školy v kontextu vzdělávací politiky ČR
HORÁKOVÁ, Markéta a Gabriela VACEKOVÁZákladní údaje
Originální název
Základní školy v kontextu vzdělávací politiky ČR
Název anglicky
Elementary schools in the context of the educational policy of the Czech Republic
Autoři
HORÁKOVÁ, Markéta (203 Česká republika, garant, domácí) a Gabriela VACEKOVÁ (703 Slovensko, domácí)
Vydání
2023
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Uspořádání workshopu
Obor
50601 Political science
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV
RIV/00216224:14230/23:00131403
Organizační jednotka
Fakulta sociálních studií
Klíčová slova česky
základní školy; vzdělávání; vzdělávací politika; povinná školní docházka; inkluze; ředitelé škol; učitelé
Klíčová slova anglicky
elementary schools; education; educational policy; compulsory school attendance; inclusion; school principals; teachers
Štítky
Změněno: 25. 3. 2024 15:05, Mgr. Blanka Farkašová
V originále
Předmětem workshopu byla jednak prezentace odborníka z praxe, a dále pak skupinová prezentace studentů a následná diskuze návrhu krátkodobé koncepce/strategie rozvoje školství na úrovni primárního vzdělávání ve vybrané lokalitě v ČR. Na základě relevantní a komplexní analýzy dostupných dat a jejich následného zhodnocení byly vymezeny možnosti a potenciál rozvoje vzdělávání ve vybrané lokalitě v krátkodobém až střednědobém horizontu (období 3-5 let). Konkrétně předložená koncepce/strategie obsahovala tři části: výchozí stav, návrh konkrétních strategických cílů a priorit, a návrh konkrétních opatření. Tento materiál představuje podklad pro směřování a rozhodování relevantních institucí v této lokalitě.
Anglicky
The subject of the workshop was a presentation by an expert in practice, and then a group presentation by students and a subsequent discussion of the proposal of a short-term concept/strategy for the development of education at the level of primary education in a selected locality in the Czech Republic. On the basis of a relevant and comprehensive analysis of the available data and their subsequent evaluation, the possibilities and potential of the development of education in the selected locality in the short to medium term (period of 3-5 years) were defined. Specifically, the presented concept/strategy contained three parts: a baseline, a proposal for specific strategic goals and priorities, and a proposal for specific measures. This material represents the basis for the direction and decision-making of the relevant institutions in this location.