J 2023

Program sociálně-emoční podpory ukrajinských dětí v české škole

STUPAK, Oksana Yuriyivna

Základní údaje

Originální název

Program sociálně-emoční podpory ukrajinských dětí v české škole

Název česky

Program sociálně-emoční podpory ukrajinských dětí v české škole

Název anglicky

A program of social-emotional support for Ukrainian children in a Czech school

Vydání

Sociální pedagogika, Zlín, Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, 2023, 1805-8825

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Článek v odborném periodiku

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Odkazy

Organizační jednotka

Filozofická fakulta

Klíčová slova česky

ukrajinských dětí, sociálně-emoční podpora

Klíčová slova anglicky

Ukrainian children, social-emotional support
Změněno: 16. 2. 2024 13:53, Mgr. Oksana Yuriyivna Stupak, Ph.D., DrSc.

Anotace

V originále

Cílem Programu sociálně-emoční podpory ukrajinských dětí v české škole je podpora socializace ukrajinských dětí, které se nachází v novém vzdělávacím i jazykovém prostředí, a to pomocí snížení emočního nátlaku, překonání úzkostí, formování empatie, sebepoznání a také zvýšení sebehodnocení a sebejistoty. Program sestává z šesti vyučovacích hodin po 60 minutách se žáky prvního a druhého stupně základní školy. Vyučovací hodiny v sobě zahrnují techniky tvořivosti a terapii malováním, praktické a zábavní situace, simulace různých okolností a podobně. Úkoly a hry programu byly vybrány tak, aby odpovídaly věkovým schopnostem a psychologickému a emočnímu stavu ukrajinských dětí.

Anglicky

The goal of the Program for Social and Emotional Support of Ukrainian Children in Czech Schools is to support the socialization of Ukrainian children who find themselves in a new educational and linguistic environment. This is done by reducing emotional pressure, overcoming anxiety, forming empathy, self-awareness, and increasing self-esteem and self-confidence. The program consists of six 60-minute lessons for first and second grade elementary school students. The lessons include techniques of creativity and painting therapy, practical and fun situations, simulations of various situations, and the like. The tasks and games of the program were selected to correspond to the age, psychological and emotional state of Ukrainian children.