2023
Program sociálně-emoční podpory ukrajinských dětí v české škole
STUPAK, Oksana YuriyivnaZákladní údaje
Originální název
Program sociálně-emoční podpory ukrajinských dětí v české škole
Název česky
Program sociálně-emoční podpory ukrajinských dětí v české škole
Název anglicky
A program of social-emotional support for Ukrainian children in a Czech school
Autoři
Vydání
Sociální pedagogika, Zlín, Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, 2023, 1805-8825
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Článek v odborném periodiku
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Odkazy
Organizační jednotka
Filozofická fakulta
Klíčová slova česky
ukrajinských dětí, sociálně-emoční podpora
Klíčová slova anglicky
Ukrainian children, social-emotional support
Změněno: 16. 2. 2024 13:53, Mgr. Oksana Yuriyivna Stupak, Ph.D., DrSc.
V originále
Cílem Programu sociálně-emoční podpory ukrajinských dětí v české škole je podpora socializace ukrajinských dětí, které se nachází v novém vzdělávacím i jazykovém prostředí, a to pomocí snížení emočního nátlaku, překonání úzkostí, formování empatie, sebepoznání a také zvýšení sebehodnocení a sebejistoty. Program sestává z šesti vyučovacích hodin po 60 minutách se žáky prvního a druhého stupně základní školy. Vyučovací hodiny v sobě zahrnují techniky tvořivosti a terapii malováním, praktické a zábavní situace, simulace různých okolností a podobně. Úkoly a hry programu byly vybrány tak, aby odpovídaly věkovým schopnostem a psychologickému a emočnímu stavu ukrajinských dětí.
Anglicky
The goal of the Program for Social and Emotional Support of Ukrainian Children in Czech Schools is to support the socialization of Ukrainian children who find themselves in a new educational and linguistic environment. This is done by reducing emotional pressure, overcoming anxiety, forming empathy, self-awareness, and increasing self-esteem and self-confidence. The program consists of six 60-minute lessons for first and second grade elementary school students. The lessons include techniques of creativity and painting therapy, practical and fun situations, simulations of various situations, and the like. The tasks and games of the program were selected to correspond to the age, psychological and emotional state of Ukrainian children.