FOLTÝNEK, Tomáš, Veronika KRÁSNIČAN a Dita DLABOLOVÁ. Academic Integrity in Czechia and Slovakia. In Sarah Elaine Eaton. Second Handbook of Academic Integrity. Singapore: Springer Cham, 2024, s. 1-19. ISBN 978-3-031-54143-8. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.1007/978-3-031-54144-5_86.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Academic Integrity in Czechia and Slovakia
Autoři FOLTÝNEK, Tomáš (203 Česká republika, garant, domácí), Veronika KRÁSNIČAN (203 Česká republika) a Dita DLABOLOVÁ (203 Česká republika).
Vydání Singapore, Second Handbook of Academic Integrity, od s. 1-19, 19 s. 2024.
Nakladatel Springer Cham
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Singapur
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání tištěná verze "print"
WWW URL
Organizační jednotka Fakulta informatiky
ISBN 978-3-031-54143-8
Doi http://dx.doi.org/10.1007/978-3-031-54144-5_86
Klíčová slova anglicky Academic integrity; Czechia; Slovakia; Plagiarism; Contract cheating; Academic misconductg scandals
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnil: Mgr. Tomáš Foltýnek, Ph.D., učo 4374. Změněno: 21. 2. 2024 10:12.
Anotace
Czechia and Slovakia used to be one country; they share the same cultural context and their educational systems developed together. Within the past years, there have been significant developments in the field of academic integrity in both countries – efforts in plagiarism detection, plagiarism prevention, and several projects on research integrity. This chapter summarizes recent projects, scientific publications, and several academic misconduct scandals. We present Czech and Slovak results of the International Contract Cheating Project (iCOP). We also conducted a qualitative survey by performing structured interviews with five senior academics involved in academic integrity bodies. The results of our research show that the overall awareness of ethical issues and related public debate has risen in the past decade. Despite the successful projects in the field of academic integrity, the community still suffers from systemic problems like the “publish or perish” culture or lack of ethics education.
VytisknoutZobrazeno: 3. 8. 2024 08:20