2024
Promises and challenges of differentiated instruction as pre-service teachers learn to address pupil diversity
OBROVSKÁ, Jana, Petr SVOJANOVSKÝ, Jana KRATOCHVÍLOVÁ, Kateřina LOJDOVÁ, František TŮMA et. al.Základní údaje
Originální název
Promises and challenges of differentiated instruction as pre-service teachers learn to address pupil diversity
Název česky
Přísliby a výzvy diferencované výuky když se studenti učitelství učí adresovat žákovskou diverzitu
Autoři
OBROVSKÁ, Jana (203 Česká republika, garant, domácí), Petr SVOJANOVSKÝ (203 Česká republika, domácí), Jana KRATOCHVÍLOVÁ (203 Česká republika, domácí), Kateřina LOJDOVÁ (203 Česká republika, domácí), František TŮMA (203 Česká republika, domácí) a Kateřina VLČKOVÁ (203 Česká republika, domácí)
Vydání
Journal of Education for Teaching, England, Routledge Journals, Taylor & Francis Ltd, 2024, 0260-7476
Další údaje
Jazyk
angličtina
Typ výsledku
Článek v odborném periodiku
Obor
50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Stát vydavatele
Velká Británie a Severní Irsko
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Odkazy
Impakt faktor
Impact factor: 4.000 v roce 2022
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
UT WoS
001049706800001
Klíčová slova česky
žákovská diverzita; vzdělávání učitelů; diferencovaná výuka; etnografie
Klíčová slova anglicky
pupil diversity; pre-service teacher education; differentiated instruction; ethnography
Příznaky
Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 6. 8. 2024 12:07, Mgr. Jana Obrovská, Ph.D.
Anotace
V originále
This multi-sited ethnographic study explores how pre-service teachers (PSTs) address pupil diversity during their practicum at lower secondary schools and how this is facilitated by their participation in university courses. This investigation’s focus on diversity is grounded in the concept of differentiated instruction. We found out that university teaching contributes to PSTs having a positive approach towards pupil diversity and that in their practicum PSTs succeed in taking the needs of certain groups of pupils into account in the classroom. However, PSTs take the needs of pupils into account unevenly and tend to homogenise their teaching on their practicum, to which the university curriculum also contributes by not being sufficiently experience-based and not providing a systematic framework for addressing the needs of all pupils in the classroom
Návaznosti
GA19-06763S, projekt VaV |
|