OBROVSKÁ, Jana, Petr SVOJANOVSKÝ, Jana KRATOCHVÍLOVÁ, Kateřina LOJDOVÁ, František TŮMA a Kateřina VLČKOVÁ. Promises and challenges of differentiated instruction as pre-service teachers learn to address pupil diversity. Journal of Education for Teaching. England: Routledge Journals, Taylor & Francis Ltd, 2023, roč. 50, č. 3, s. 403-420. ISSN 0260-7476. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.1080/02607476.2023.2247356.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Promises and challenges of differentiated instruction as pre-service teachers learn to address pupil diversity
Název česky Přísliby a výzvy diferencované výuky když se studenti učitelství učí adresovat žákovskou diverzitu
Autoři OBROVSKÁ, Jana (203 Česká republika, garant, domácí), Petr SVOJANOVSKÝ (203 Česká republika, domácí), Jana KRATOCHVÍLOVÁ (203 Česká republika, domácí), Kateřina LOJDOVÁ (203 Česká republika, domácí), František TŮMA (203 Česká republika, domácí) a Kateřina VLČKOVÁ (203 Česká republika, domácí).
Vydání Journal of Education for Teaching, England, Routledge Journals, Taylor & Francis Ltd, 2023, 0260-7476.
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Článek v odborném periodiku
Obor 50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Stát vydavatele Velká Británie a Severní Irsko
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
WWW URL
Impakt faktor Impact factor: 4.000 v roce 2022
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
Doi http://dx.doi.org/10.1080/02607476.2023.2247356
UT WoS 001049706800001
Klíčová slova česky žákovská diverzita; vzdělávání učitelů; diferencovaná výuka; etnografie
Klíčová slova anglicky pupil diversity; pre-service teacher education; differentiated instruction; ethnography
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnila: Mgr. Jana Obrovská, Ph.D., učo 143665. Změněno: 24. 6. 2024 10:54.
Anotace
This multi-sited ethnographic study explores how pre-service teachers (PSTs) address pupil diversity during their practicum at lower secondary schools and how this is facilitated by their participation in university courses. This investigation’s focus on diversity is grounded in the concept of differentiated instruction. We found out that university teaching contributes to PSTs having a positive approach towards pupil diversity and that in their practicum PSTs succeed in taking the needs of certain groups of pupils into account in the classroom. However, PSTs take the needs of pupils into account unevenly and tend to homogenise their teaching on their practicum, to which the university curriculum also contributes by not being sufficiently experience-based and not providing a systematic framework for addressing the needs of all pupils in the classroom
Návaznosti
GA19-06763S, projekt VaVNázev: Etnografie diverzity v pregraduální přípravě učitelů
Investor: Grantová agentura ČR, Etnografie diverzity v pregraduální přípravě učitelů
Typ Název Vložil/a Vloženo Práva
Promises_and_challenges_of_differentiated_instruction_as_pre-service_teachers_learn_to_address_pupil_diversity.pdf  Obrovská, J. 11. 12. 2023

Vlastnosti

Adresa v ISu
https://is.muni.cz/auth/publication/2303038/Promises_and_challenges_of_differentiated_instruction_as_pre-service_teachers_learn_to_address_pupil_diversity.pdf
Adresa ze světa
https://is.muni.cz/publication/2303038/Promises_and_challenges_of_differentiated_instruction_as_pre-service_teachers_learn_to_address_pupil_diversity.pdf
Adresa do Správce
https://is.muni.cz/auth/publication/2303038/Promises_and_challenges_of_differentiated_instruction_as_pre-service_teachers_learn_to_address_pupil_diversity.pdf?info
Ze světa do Správce
https://is.muni.cz/publication/2303038/Promises_and_challenges_of_differentiated_instruction_as_pre-service_teachers_learn_to_address_pupil_diversity.pdf?info
Vloženo
Po 11. 12. 2023 21:02, Mgr. Jana Obrovská, Ph.D.

Práva

Právo číst
  • kdokoliv v Internetu
Právo vkládat
 
Právo spravovat
  • osoba doc. Mgr. Kateřina Lojdová, Ph.D., učo 100154
  • osoba doc. Mgr. František Tůma, Ph.D., učo 119281
  • osoba Mgr. Jana Obrovská, Ph.D., učo 143665
  • osoba Mgr. Petr Svojanovský, Ph.D., učo 174467
  • osoba doc. Mgr. et Mgr. Kateřina Vlčková, Ph.D., učo 23594
  • osoba doc. Mgr. Jana Kratochvílová, Ph.D., učo 37304
Atributy
 

Promises_and_challenges_of_differentiated_instruction_as_pre-service_teachers_learn_to_address_pupil_diversity.pdf

Aplikace
Otevřít soubor.
Stáhnout soubor.
Adresa v ISu
https://is.muni.cz/auth/publication/2303038/Promises_and_challenges_of_differentiated_instruction_as_pre-service_teachers_learn_to_address_pupil_diversity.pdf
Adresa ze světa
https://is.muni.cz/publication/2303038/Promises_and_challenges_of_differentiated_instruction_as_pre-service_teachers_learn_to_address_pupil_diversity.pdf
Typ souboru
PDF (application/pdf)
Velikost
6,5 MB
Hash md5
364ca6cce2f93f76370ca950a7be4e4c
Vloženo
Po 11. 12. 2023 21:02

Promises_and_challenges_of_differentiated_instruction_as_pre-service_teachers_learn_to_address_pupil_diversity_Archive.pdf

Aplikace
Otevřít soubor.
Stáhnout soubor.
Adresa v ISu
https://is.muni.cz/auth/publication/2303038/Promises_and_challenges_of_differentiated_instruction_as_pre-service_teachers_learn_to_address_pupil_diversity_Archive.pdf
Adresa ze světa
https://is.muni.cz/publication/2303038/Promises_and_challenges_of_differentiated_instruction_as_pre-service_teachers_learn_to_address_pupil_diversity_Archive.pdf
Typ souboru
PDF/A (application/x-pdf)
Velikost
13,7 MB
Hash md5
7a6affc22d70e8ab69d24b48089a8e8b
Vloženo
Po 11. 12. 2023 21:09

Promises_and_challenges_of_differentiated_instruction_as_pre-service_teachers_learn_to_address_pupil_diversity.txt

Aplikace
Otevřít soubor.
Stáhnout soubor.
Adresa v ISu
https://is.muni.cz/auth/publication/2303038/Promises_and_challenges_of_differentiated_instruction_as_pre-service_teachers_learn_to_address_pupil_diversity.txt
Adresa ze světa
https://is.muni.cz/publication/2303038/Promises_and_challenges_of_differentiated_instruction_as_pre-service_teachers_learn_to_address_pupil_diversity.txt
Typ souboru
holý text (text/plain)
Velikost
62,8 KB
Hash md5
83074683351c94ba582508ef2efb1814
Vloženo
Po 11. 12. 2023 21:11
Vytisknout
Nahlásit neoprávněně vložený soubor Zobrazeno: 25. 7. 2024 14:28