PANÁČOVÁ, Jitka. Žák s dyslexií a jeho potíže s násobením přirozených čísel. Učitel matematiky. Praha: Jednota českých matematiků a fyziků, 2023, roč. 31, č. 2, s. 109-121. ISSN 1210-9037.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Žák s dyslexií a jeho potíže s násobením přirozených čísel
Název anglicky A pupil with dyslexia and his difficulties with multiplication of natural numbers
Autoři PANÁČOVÁ, Jitka (203 Česká republika, garant, domácí).
Vydání Učitel matematiky, Praha, Jednota českých matematiků a fyziků, 2023, 1210-9037.
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Článek v odborném periodiku
Obor 50302 Education, special
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
WWW URL
Kód RIV RIV/00216224:14410/23:00131471
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
Klíčová slova česky specifické poruchy učení; násobení přirozených čísel; násobilka; případová studie.
Klíčová slova anglicky specific learning disabilities; multiplication of natural numbers; multiplication table; case study.
Příznaky Recenzováno
Změnil Změnila: Mgr. Daniela Marcollová, učo 111148. Změněno: 21. 12. 2023 12:59.
Anotace
Cílem článku je představit na vybrané případové studii potíže, se kterými se mohou žáci 1. stupně se specifickými poruchami učení potýkat v matematice, a poukázat na to, jak může být pro ně náročné zvládnout operaci násobení přirozených čísel v oboru malé násobilky. Jedná se o problematiku z oblasti didaktiky matematiky a v článku ji níže uvádíme do souvislosti se specifickými poruchami učení. Vybraná případová studie ilustrující tuto problematiku by se mohla stát inspirativní a užitečnou pro učitele 1. stupně ZŠ a konzultanty v oblasti vzdělávání.
Anotace anglicky
The aim of the article is to present, based on a selected case study, the difficulties that 1st grade students with specific learning disabilities may encounter in mathematics, and to point out how it can be challenging for them to master the operation of multiplying natural numbers in the field of small multiplication tables. This is an issue from the field of mathematics didactics, and in the article below we relate it to specific learning disorders. A selected case study illustrating this issue could become inspiring and useful for primary school teachers and consultants in the field of education.
VytisknoutZobrazeno: 6. 10. 2024 23:27