MAŠTEROVÁ, Vendula. Learning and teaching through inquiry with geospatial technologies: A systematic review. European Journal of Geography. EUROGEO - The European Association of Geographers, 2023, roč. 14, č. 3, s. 42-54. ISSN 1792-1341. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.48088/ejg.v.mas.14.3.042.054.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Learning and teaching through inquiry with geospatial technologies: A systematic review
Název česky Učení a vyučování skrze bádání s geionformačními technologiemi: přehledová studie
Autoři MAŠTEROVÁ, Vendula (203 Česká republika, garant, domácí).
Vydání European Journal of Geography, EUROGEO - The European Association of Geographers, 2023, 1792-1341.
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Článek v odborném periodiku
Obor 50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Stát vydavatele Belgie
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
WWW URL
Kód RIV RIV/00216224:14410/23:00131506
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
Doi http://dx.doi.org/10.48088/ejg.v.mas.14.3.042.054
Klíčová slova česky geoinformační technologie; bádání; přehledová studie; primární vzdělávání; sekundární vzdělávání
Klíčová slova anglicky geospatial technologies; inquiry; systematic review; primary education; secondary education
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnila: Mgr. Daniela Marcollová, učo 111148. Změněno: 24. 1. 2024 10:27.
Anotace
The development of digital skills among pupils at the lowest levels is already an important part of education. The implementation of geospatial technologies (GST) is one of the ways to build and deepen these skills in primary and secondary schools. The useof these technologies is possible through an inquiry approach. This paper aims to identify the knowledge gaps on the issue of linking GST and inquiry in primary and secondary school learning and teaching. This article presents findings from 36 English-language empirical research studies published up to 2020 in the Web of Science and Scopus databases. The systematic review focuses mainly on the methods used and the results of the studies. The analysis of the studies shows that the methods used are strongly heterogeneous, and qualitative and quantitative methods are similarly represented. The results of the studies indicate that prior teacher preparation is necessary for this type of learn-ing and teaching, and that students develop digital competencies and knowledge related to GST and the topic of the learning task that is addressed using these technologies. This systematic review presents recommendations and pitfalls for learning and teaching through inquiry with GST, but also recommendations for future research.
Návaznosti
MUNI/A/1515/2020, interní kód MUNázev: Od rešerše ke vysokoškolské didaktice (Akronym: REVYD)
Investor: Masarykova univerzita, Od rešerše ke vysokoškolské didaktice
VytisknoutZobrazeno: 1. 8. 2024 03:15