2023
Agebraic word problems as a means of identifying gifted pupils of 5th grade of elementary school
BUDÍNOVÁ, IrenaZákladní údaje
Originální název
Agebraic word problems as a means of identifying gifted pupils of 5th grade of elementary school
Název česky
Algebraická slovní úloha jako způsob identifikování nadaných žáků 5. ročníku základní školy
Autoři
BUDÍNOVÁ, Irena (203 Česká republika, garant, domácí)
Vydání
Praha, International Symposium Elementary Mathematics Teaching: New Directions in Elementary Mathematics Education, od s. 113-123, 11 s. 2023
Nakladatel
Charles University, Faculty of Education
Další údaje
Jazyk
angličtina
Typ výsledku
Stať ve sborníku
Obor
50302 Education, special
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
paměťový nosič (CD, DVD, flash disk)
Kód RIV
RIV/00216224:14410/23:00131511
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
ISBN
978-80-7603-409-9
Klíčová slova česky
algebraické slovní úlohy; matematické schopnosti žáků; nadaní žáci
Klíčová slova anglicky
algebraic word tasks; mathematical abilities of pupils; gifted pupils
Příznaky
Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 27. 8. 2023 17:40, Mgr. Irena Budínová, Ph.D.
V originále
The word task can serve as a means of identifying pupils' mathematical abilities and to identify gift. However, there are various factors that influence the performance of students of different performance groups when solving word tasks. The goal of the research, which is described in the paper, was to find word problems of several types that distinguish gifted and non-gifted pupils of the 5th grade of elementary school. The paper describes one selected type of task and the results of the examined sample of pupils.
Česky
Slovní úloha může sloužit jako způsob identifikace matematických schopností žáků a nadání. Existují však různé faktory, které ovlivňují výkony žáků z různých výkonnostních skupin při řešení úlohy. Cílem výzkumu, který je popsán v článku, bylo najít slovní úlohy různého typu, které odliší nadané a nenadané žáky 5. ročníku základní školy. Článek popisuje jeden vybraný typ slovní úlohy a získané výsledky vzorku žáků.