D 2023

Agebraic word problems as a means of identifying gifted pupils of 5th grade of elementary school

BUDÍNOVÁ, Irena

Základní údaje

Originální název

Agebraic word problems as a means of identifying gifted pupils of 5th grade of elementary school

Název česky

Algebraická slovní úloha jako způsob identifikování nadaných žáků 5. ročníku základní školy

Autoři

BUDÍNOVÁ, Irena (203 Česká republika, garant, domácí)

Vydání

Praha, International Symposium Elementary Mathematics Teaching: New Directions in Elementary Mathematics Education, od s. 113-123, 11 s. 2023

Nakladatel

Charles University, Faculty of Education

Další údaje

Jazyk

angličtina

Typ výsledku

Stať ve sborníku

Obor

50302 Education, special

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

paměťový nosič (CD, DVD, flash disk)

Kód RIV

RIV/00216224:14410/23:00131511

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

ISBN

978-80-7603-409-9

Klíčová slova česky

algebraické slovní úlohy; matematické schopnosti žáků; nadaní žáci

Klíčová slova anglicky

algebraic word tasks; mathematical abilities of pupils; gifted pupils

Příznaky

Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 27. 8. 2023 17:40, Mgr. Irena Budínová, Ph.D.

Anotace

V originále

The word task can serve as a means of identifying pupils' mathematical abilities and to identify gift. However, there are various factors that influence the performance of students of different performance groups when solving word tasks. The goal of the research, which is described in the paper, was to find word problems of several types that distinguish gifted and non-gifted pupils of the 5th grade of elementary school. The paper describes one selected type of task and the results of the examined sample of pupils.

Česky

Slovní úloha může sloužit jako způsob identifikace matematických schopností žáků a nadání. Existují však různé faktory, které ovlivňují výkony žáků z různých výkonnostních skupin při řešení úlohy. Cílem výzkumu, který je popsán v článku, bylo najít slovní úlohy různého typu, které odliší nadané a nenadané žáky 5. ročníku základní školy. Článek popisuje jeden vybraný typ slovní úlohy a získané výsledky vzorku žáků.