LINTNER, Tomáš, Tomáš DIVIÁK, Zuzana ŠALAMOUNOVÁ, Klára ŠEĎOVÁ, Martin SEDLÁČEK a Roman ŠVAŘÍČEK. Dynamic social network perspective on interaction in collaborative learning in elementary classrooms. In 20th Biennial EARLI Conference; 22.-26.8.2023, Greece. 2023.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Dynamic social network perspective on interaction in collaborative learning in elementary classrooms
Autoři LINTNER, Tomáš (703 Slovensko, garant, domácí), Tomáš DIVIÁK (203 Česká republika), Zuzana ŠALAMOUNOVÁ (203 Česká republika, domácí), Klára ŠEĎOVÁ (203 Česká republika, domácí), Martin SEDLÁČEK (203 Česká republika, domácí) a Roman ŠVAŘÍČEK (203 Česká republika, domácí).
Vydání 20th Biennial EARLI Conference; 22.-26.8.2023, Greece, 2023.
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Prezentace na konferencích
Obor 50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Stát vydavatele Řecko
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
WWW URL
Kód RIV RIV/00216224:14210/23:00134195
Organizační jednotka Filozofická fakulta
Klíčová slova anglicky social network analysis; DyNAM; group work
Štítky rivok
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnila: Mgr. et Mgr. Lucie Racyn, učo 445546. Změněno: 27. 3. 2024 19:04.
Anotace
Collaborative learning has potential to promote student peer relationships, help to develop positive learning attitudes, and improve learning outcomes. Moreover, the more students talk, the more they learn. On the other hand, student disengagement from a collaborative task renders the task useless. It is therefore beneficial to understand the processes driving interactions of individual students during collaborative tasks and processes leading to some students being excluded from group interactions. This research builds on videorecorded collaborative tasks collected from 62 groups – each comprising 3 to 5 students – from 6 Czech elementary classrooms. The collaborative tasks were implemented by 6 different teachers under the supervision of our research team as part of a larger research project aimed at improving communication in classrooms. This research employs dynamic network actor models to addresses the question “What influences interaction during collaborative tasks in elementary classrooms?”
Návaznosti
GA21-16021S, projekt VaVNázev: Kolektivita v dialogickém vyučování: Intervenční studie (Akronym: CoDiTe)
Investor: Grantová agentura ČR, Kolektivita v dialogickém vyučování: intervenční studie
VytisknoutZobrazeno: 29. 7. 2024 10:52