a 2022

Classroom Climate of first Year Students at a selected Secondary Vocational School after the Covid-19 Pandemic

ZELNÍČKOVÁ, Helena a Jan VÁLEK

Základní údaje

Originální název

Classroom Climate of first Year Students at a selected Secondary Vocational School after the Covid-19 Pandemic

Autoři

ZELNÍČKOVÁ, Helena a Jan VÁLEK

Vydání

SCHOLA 2022 - PEDAGOGICAL DIPLOMACY 7th-8th December 2022, Frýdek Castle, Czech Republic, 2022

Další údaje

Jazyk

angličtina

Typ výsledku

Konferenční abstrakt

Obor

50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Stát vydavatele

Slovensko

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

Klíčová slova anglicky

School classroom climate; Social bonding; Distance learning

Příznaky

Mezinárodní význam
Změněno: 29. 8. 2023 09:53, PhDr. Jan Válek, Ph.D.

Anotace

V originále

The paper addresses the issue of classroom climate after long-term online education in a selected vocational school. Long-term distance learning in the context of the Covid-19 pandemic has significantly affected the whole concept of education in the 2020/2021 school year. As a result of long-term distance learning, social bonding within classroom collectives have weakened, especially among first-year students at different school levels. In the research part of the article, the results of a research investigation at the Secondary vocational School of Informatics, Postal Administration and Finance in Brno are presented. The research was focused on the quality of the classroom climate of selected first-year technical and non-technical field of study. The findings show, Covid-19 had an impact on the climate of the school classrooms studied. The research was carried out after students returned to full-time teaching in June 2021 Mareš & Ježek's (2012). Questionnaire was used to conduct the research investigation about School Classroom Climate.

Návaznosti

MUNI/A/1472/2021, interní kód MU
Název: Přírodovědné, technické a odborné vzdělávání na základních a středních školách
Investor: Masarykova univerzita, Přírodovědné, technické a odborné vzdělávání na základních a středních školách