STADLEROVÁ, Hana a Daniela TAYLOR. Intermedia Art Projects in Vocational Training of Primary and Pre-primary Education Teachers. STUDIA SCIENTIFICA FACULTATIS PAEDAGOGICAE. UNIVERSITAS CATHOLICA RUŽOMBEROK: VERBUM, 2023, roč. 22, č. 3, s. 27-37. ISSN 1336-2232. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.54937/ssf.2023.22.3.27-37.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Intermedia Art Projects in Vocational Training of Primary and Pre-primary Education Teachers
Název česky Intermediální umělecké projekty v profesní přípravě učitelů primárního a preprimárního vzdělávání
Autoři STADLEROVÁ, Hana (203 Česká republika, domácí) a Daniela TAYLOR (203 Česká republika, domácí).
Vydání STUDIA SCIENTIFICA FACULTATIS PAEDAGOGICAE, UNIVERSITAS CATHOLICA RUŽOMBEROK, VERBUM, 2023, 1336-2232.
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Článek v odborném periodiku
Obor 50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Stát vydavatele Slovensko
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
WWW URL
Kód RIV RIV/00216224:14410/23:00131553
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
Doi http://dx.doi.org/10.54937/ssf.2023.22.3.27-37
Klíčová slova anglicky Teacher training; Intermedia projects; Experience; Reflection
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnila: Mgr. Daniela Marcollová, učo 111148. Změněno: 28. 11. 2023 09:02.
Anotace
Vocational training of future teachers of primary and pre-primary education strives to prepare future teachers to succeed in pedagogical practice as best they can. That is why they should have the opportunity to connect theory and reflected practical experience, not only within pedagogical practices. One of the possibilities is intermediate artistic projects offered to students of the Faculty of Education, Masaryk University, Brno, within didactic preparation and independent disciplines. They provide students with additional knowledge, help to gain experience, and emotional experience. Implemented intermediate projects are also a source of valuable research data. Their analysis revealed essential conclusions that can improve the training of future teachers.
VytisknoutZobrazeno: 25. 7. 2024 18:26