FIALOVÁ, Ilona, Barbora BAZALOVÁ, Ilona BYTEŠNÍKOVÁ, Iveta BOGNEROVÁ, Dana DLOUHÁ, Lenka DOLEŽALOVÁ, Kateřina HEISLEROVÁ, Barbora CHLEBORADOVÁ, Petr KACHLÍK, Petr KOPEČNÝ, Ivana JŮZOVÁ, Dagmar OPATŘILOVÁ, Hana PACLTOVÁ, Pavlína PETROUŠKOVÁ, Petra RÖDEROVÁ, Evžen ŘEHULKA, Sandra SZEWCZYKOVÁ, Michaela ŠEDÁ, Kateřina VESELÁ, Věra VOJTOVÁ, Ester WERNEROVÁ and Barbora ZAIFERTOVÁ. Tady jsme! Kazuistické studie ve speciální pedagogice – zkušenosti z inkluze (Here we are! Case studies in Special Education – Experience of Inclusion). 1st ed. Brno: Masarykova univerzita, 2020, 257 pp. ISBN 978-80-280-0229-9.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Tady jsme! Kazuistické studie ve speciální pedagogice – zkušenosti z inkluze
Name (in English) Here we are! Case studies in Special Education – Experience of Inclusion
Authors FIALOVÁ, Ilona, Barbora BAZALOVÁ, Ilona BYTEŠNÍKOVÁ, Iveta BOGNEROVÁ, Dana DLOUHÁ, Lenka DOLEŽALOVÁ, Kateřina HEISLEROVÁ, Barbora CHLEBORADOVÁ, Petr KACHLÍK, Petr KOPEČNÝ, Ivana JŮZOVÁ, Dagmar OPATŘILOVÁ, Hana PACLTOVÁ, Pavlína PETROUŠKOVÁ, Petra RÖDEROVÁ, Evžen ŘEHULKA, Sandra SZEWCZYKOVÁ, Michaela ŠEDÁ, Kateřina VESELÁ, Věra VOJTOVÁ, Ester WERNEROVÁ and Barbora ZAIFERTOVÁ.
Edition 1. vyd. Brno, 257 pp. 2020.
Publisher Masarykova univerzita
Other information
Original language Czech
Type of outcome Book on a specialized topic
Field of Study 50302 Education, special
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Publication form printed version "print"
ISBN 978-80-280-0229-9
Keywords (in Czech) kazuistická studie; speciální pedagog; pedagog; rodiče; dítě; žák se speciálními vzdělávacími potřebami;
Keywords in English case studies; special needs teacher; teacher; parents; child; pupil with special needs;
Tags Munipress
Tags Reviewed
Changed by Changed by: Mgr. Martina Švaříčková Hlavatá, učo 13047. Changed: 1/9/2023 11:27.
Abstract
Publikace se prostřednictvím kazuistických studií věnuje roli speciální pedagogiky v inkluzivním prostředí základních škol, školských výchovných zařízení a speciálních škol v kontextu efektivního vzdělávání a podpory dětí a žáků se speciálními vzdělávacími potřebami (SVP) a dětí a žáků intaktních. Tentokrát je řešena problematika z pohledu spolupráce pedagogů, speciálních pedagogů a dalších odborníků jako participujících účastníků celého edukačního procesu, zvládající náročnost inkluzivního vzdělávání dětí a žáků se SVP a dětí a žáků intaktních. Stěžejním tématem je deskriptivní analýza a komparace mezioborové spolupráce v inkluzivním prostředí škol.
Abstract (in English)
The publication describes through case studies the role of special education in the inclusive environment of primary schools, educational facilities and special schools with the adequate education and support of children and students with special educational needs and intact children and students from the view of teachers. The topic is compiled in the context of the cooperation of teachers, special needs teachers and other experts dealing with the demands of inclusive education. The main topic is the descriptive analysis and the comparison of interdisciplinary cooperation in inclusive school settings.
Links
MUNI/A/1332/2019, interní kód MUName: Význam speciální pedagogiky při podpoře a efektivním vzdělávání žáků v inkluzivním prostředí základní školy
Investor: Masaryk University, Category A
PrintDisplayed: 4/5/2024 01:32