J 2023

Aspects of Vocabulary Knowledge in Year 6 and 7 EFL Coursebooks

TRNOVÁ, Michaela

Základní údaje

Originální název

Aspects of Vocabulary Knowledge in Year 6 and 7 EFL Coursebooks

Autoři

TRNOVÁ, Michaela (203 Česká republika, garant, domácí)

Vydání

New Educational Review, Adam Marszalek Publishing House, 2023, 1732-6729

Další údaje

Jazyk

angličtina

Typ výsledku

Článek v odborném periodiku

Obor

50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Stát vydavatele

Polsko

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Odkazy

Impakt faktor

Impact factor: 0.149 v roce 2012

Kód RIV

RIV/00216224:14410/23:00131571

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

Klíčová slova anglicky

vocabulary; coursebooks; vocabulary knowledge; vocabulary activities

Příznaky

Recenzováno
Změněno: 8. 4. 2024 12:27, Mgr. Daniela Marcollová

Anotace

V originále

This article presents a content analysis of vocabulary activities in selected lower-secondary coursebooks used in the Czech Republic in Years 6 and 7. The analysis is based on I. S. P. Nation’s classification of aspects of word knowledge that learners should acquire to master vocabulary knowledge. Accordingly, the aim is to discover which aspects of vocabulary knowledge are covered in the selected coursebooks. Levels 1 and 2 of Project Explore and Your Space are analysed, and vocabulary activities are classified based on the primary goal of each activity. The aspect of grammatical functions and that of form and meaning are covered most, whereas the aspect of concept and referents is not covered in Years 6 and 7 at all, and the aspect of constraints on use is not covered in Year 6. The present research can benefit the authors of coursebooks and other teaching materials and the teachers who use selected coursebooks.

Návaznosti

MUNI/A/1335/2022, interní kód MU
Název: Výzkum v didaktice cizích jazyků
Investor: Masarykova univerzita, Výzkum v didaktice cizích jazyků