FOLETTI, Ivan, Jiří MACHÁČEK, Gajane ACHVERDJANOVÁ, Anna KELBLOVÁ, Klára DOLEŽALOVÁ a Jana ČERNOCKÁ. Středověk (jinak) trvá #19 Středověký „landscape design“. Brány do nebes uprostřed divoké krajiny. In Podcast Středověk (jinak) trvá. Brno, 2023.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Středověk (jinak) trvá #19 Středověký „landscape design“. Brány do nebes uprostřed divoké krajiny
Název anglicky The Middle Ages (differently) last #19 Medieval "landscape design". Gates to heaven in the middle of a wild landscape
Autoři FOLETTI, Ivan, Jiří MACHÁČEK, Gajane ACHVERDJANOVÁ, Anna KELBLOVÁ, Klára DOLEŽALOVÁ a Jana ČERNOCKÁ.
Vydání Brno, Podcast Středověk (jinak) trvá, 2023.
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Popularizační texty a aktivity
Obor 60401 Arts, Art history
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
WWW URL
Organizační jednotka Filozofická fakulta
Klíčová slova anglicky Middle Ages; Podcast; History of Art; Archeology; Relevance of Humanities;
Změnil Změnila: Bc. Margarita Khakhanova, učo 499807. Změněno: 8. 12. 2023 11:59.
Anotace
V údolí nedaleko Tišnova bylo ve 13. století založeno opatství Porta coeli, v překladu „brána nebes“. Opatství, které obklopovaly zalesněné kopce Vysočiny, skutečně dostálo svému jménu. Podobně jako další kostely a kláštery totiž představovalo bezpečné útočiště pro tělo i duši uprostřed temné, divoké krajiny. Do jaké míry přemýšleli středověcí stavebníci o synergii krajiny a architektury? Proč je třeba vyrazit při studiu středověkých staveb „do terénu“? A kdy se v našem vnímání zrodilo kategorické rozlišování mezi světským a posvátným? I o tom si povídají historik umění Ivan Foletti a archeolog Jiří Macháček v dalším pokračování podcastu Středověk jinak trvá.
Anotace anglicky
In the valley near Tišnov, the abbey of Porta Coeli, translated as "Gate of Heaven", was founded in the 13th century. Surrounded by the wooded hills of the Highlands, the abbey truly lived up to its name. Like other churches and monasteries, it was a safe haven for body and soul amidst a dark, wild landscape. To what extent did medieval builders think about the synergy of landscape and architecture? Why is it necessary to go 'into the field' when studying medieval buildings? And when was the categorical distinction between the secular and the sacred born in our perception? Art historian Ivan Foletti and archaeologist Jiří Macháček discuss this in the next installment of the podcast Medievalism Otherwise Continues.
VytisknoutZobrazeno: 20. 7. 2024 19:15