2023
Attitude markers in L1 and L2 academic writing
JANČAŘÍKOVÁ, RenataZákladní údaje
Originální název
Attitude markers in L1 and L2 academic writing
Autoři
Vydání
Tenth Brno Conference on Linguistics Studies in English BCLSE 2023: Looking beyond the surface of the text, 2023
Další údaje
Jazyk
angličtina
Typ výsledku
Prezentace na konferencích
Obor
60200 6.2 Languages and Literature
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
Klíčová slova česky
výrazy vyjadřující postoj; akademické psaní; interakce mezi autorem a čtenářem; metadiskurz
Klíčová slova anglicky
attitude markers; academic writing; writer-reader interaction; metadiscourse
Změněno: 7. 9. 2023 14:11, Mgr. Renata Jančaříková, Ph.D.
V originále
The presentation summarizes the results of research into the use of one type of metadiscourse marker – attitude markers – as defined by Hyland and Tse (2004), with the aim of investigating how L1 and L2 academic writers express their stance towards the propositional content and communicate it to the reader. Attitude markers, namely attitudinal adjectives, verbs, nouns and adverbs are studied in three corpora of academic texts written by Czech graduate students, English native-speaker university students and expert writers.
Česky
Příspěvek představuje výsledky výzkumu v oblasti používání jednoho typu metadiskurzních markerů - markerů postoje -, jak je definovali Hyland a Tse (2004), s cílem zjistit, jak zkušení akademičtí auotři, jejichž mateřským jazykem je angličtina, a VŠ studenti vyjadřují v psaném akademickém textu svůj postoj k obsahu propozice a sdělují jej čtenáři. Postojové markery, konkrétně postojová adjektiva, slovesa, substantiva a adverbia, jsou zkoumány ve třech korpusech akademických textů psaných českými absolventy, anglickými vysokoškolskými studenty, jejichž rodným jazykem je angličtina, a akademiky-experty.