k 2023

Attitude markers in L1 and L2 academic writing

JANČAŘÍKOVÁ, Renata

Základní údaje

Originální název

Attitude markers in L1 and L2 academic writing

Vydání

Tenth Brno Conference on Linguistics Studies in English BCLSE 2023: Looking beyond the surface of the text, 2023

Další údaje

Jazyk

angličtina

Typ výsledku

Prezentace na konferencích

Obor

60200 6.2 Languages and Literature

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

Klíčová slova česky

výrazy vyjadřující postoj; akademické psaní; interakce mezi autorem a čtenářem; metadiskurz

Klíčová slova anglicky

attitude markers; academic writing; writer-reader interaction; metadiscourse
Změněno: 7. 9. 2023 14:11, Mgr. Renata Jančaříková, Ph.D.

Anotace

V originále

The presentation summarizes the results of research into the use of one type of metadiscourse marker – attitude markers – as defined by Hyland and Tse (2004), with the aim of investigating how L1 and L2 academic writers express their stance towards the propositional content and communicate it to the reader. Attitude markers, namely attitudinal adjectives, verbs, nouns and adverbs are studied in three corpora of academic texts written by Czech graduate students, English native-speaker university students and expert writers.

Česky

Příspěvek představuje výsledky výzkumu v oblasti používání jednoho typu metadiskurzních markerů - markerů postoje -, jak je definovali Hyland a Tse (2004), s cílem zjistit, jak zkušení akademičtí auotři, jejichž mateřským jazykem je angličtina, a VŠ studenti vyjadřují v psaném akademickém textu svůj postoj k obsahu propozice a sdělují jej čtenáři. Postojové markery, konkrétně postojová adjektiva, slovesa, substantiva a adverbia, jsou zkoumány ve třech korpusech akademických textů psaných českými absolventy, anglickými vysokoškolskými studenty, jejichž rodným jazykem je angličtina, a akademiky-experty.