a 2023

Rodiče a škola – soukromé doučování jako indikátor „nepartnerského“ vztahu

NEKARDOVÁ, Barbora a Vít ŠŤASTNÝ

Základní údaje

Originální název

Rodiče a škola – soukromé doučování jako indikátor „nepartnerského“ vztahu

Název anglicky

Parents and school - private tutoring as an indicator of a "non-partnership" relationship

Autoři

NEKARDOVÁ, Barbora a Vít ŠŤASTNÝ

Vydání

XXXI. výroční konference ČAPV 2023, 2023

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Konferenční abstrakt

Obor

50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Odkazy

Organizační jednotka

Filozofická fakulta

ISBN

978-80-280-0359-3

Klíčová slova česky

978-80-280-0359-3

Příznaky

Recenzováno
Změněno: 16. 9. 2024 14:08, Mgr. Barbora Nekardová

Anotace

V originále

Cílem příspěvku je popsat, jakým způsobem rodiče doučovaných dětí vnímají pobídky ze strany školy při zajišťování soukromého doučování pro jejich děti. Hlavním zdrojem dat jsou polostrukturované rozhovory s rodiči, které byly realizovány v době, kdy soukromé doučování u dětí již začalo anebo rodiče jeho zajištění vážně zvažovali. Škola z pohledu rodičů neuspokojuje či nedokáže uspokojit vzdělávací potřeby jejich dětí, často navzdory jejich snaze nespokoje- nost směrem ke škole komunikovat. Na iniciaci změn ve škole následně rezig- nují a zajišťují soukromé doučování.

Anglicky

The aim of the paper is to describe how parents of tutored children perceive incentives from the school when providing private tutoring for their children. The main source of data are semi-structured interviews with parents, which were carried out at a time when private tutoring for pupils had already started or when parents were seriously considering providing it. From the perspective of parents, the school does not or cannot satisfy the educational needs of their children, often despite their efforts to communicate their dissatisfaction to the school. They subsequently resign to the changes at school and procure private tutoring.