Další formáty:
BibTeX
LaTeX
RIS
@article{2311037, author = {Havlík, Vratislav and Kuchyňková, Petra and Lesňák, Slavomír and Pitrová, Markéta}, address = {Brno}, edition = {1., elektronické vyd.}, keywords = {European union, high schools, TA ČR}, location = {Brno}, isbn = {978-80-280-0333-3}, publisher = {Masarykova univerzita}, title = {Průvodce aktuálním dění v EU pro střední školy}, url = {https://munispace.muni.cz/library/catalog/book/2241}, year = {2023} }
TY - JOUR ID - 2311037 AU - Havlík, Vratislav - Kuchyňková, Petra - Lesňák, Slavomír - Pitrová, Markéta PY - 2023 TI - Průvodce aktuálním dění v EU pro střední školy PB - Masarykova univerzita CY - Brno SN - 9788028003333 KW - European union, high schools, TA ČR UR - https://munispace.muni.cz/library/catalog/book/2241 N2 - Záměrem tříletého (2020–2023) projektu „Průvodce aktuálním dění v EU pro střední školy/TL03000034“ je zlepšit informovanost žáků středních škol o současném dění v EU a jejím fungování. Jedná se o multidisciplinární projekt kombinující nejnovější poznatky z oblasti evropských studií, pedagogiky a didaktiky občanské výchovy a základů společenských věd. Cílem je na základě kritického zhodnocení výuky a potřeb cílové skupiny navrhnout optimální didaktická řešení v podobě konkrétních učebních postupů a pomůcek pro výuku. Členství ČR v EU je natolik zásadní závazek, že povědomí o něm je základním předpokladem orientace aktivního občana. Bez znalosti principů evropského práva, institucionálních pravidel a šíře agendy EU není v prostředí moderních mezinárodních vztahů možné plně zhodnotit význam našeho členství. Pochopení komplexní materie není pouze základní faktografie institucí nebo historických motivů integrace, ale i diskuse o aktuálních otázkách a získávání pozitivních postojů – aktivního přístupu k sobě a ke světu. Cílem tohoto webu je doplnit informace prezentované na SŠ o nejvýznamnější a často i velice komplikovanou agendu aktuálního dění v EU. Přispívá k tomu, jak se naučit informace získávat, číst je s porozuměním, vyhodnocovat data a demokraticky diskutovat, formulovat a prosazovat naše stanoviska. Právě to může pomocí praktických aspektů přispět k pochopení závazků našeho členství a pomoci studentům, často v roli prvovoličů v národních ale i evropských volbách, ve vstupu do občanské společnosti s vyšší erudicí. Prosazujeme učení se prostřednictvím řešení konkrétních problémů, které EU a nás trápí. Tento proces konstruování řešení ve smyslu win-win (výhra pro každého) přináší i základní informace, které vzdělávající se získávají přirozeně a nenásilně, zvlášť když navazují na jejich prekoncepty. Webová stránka projektu nabízí pracovní listy s úkoly pro samostatnou práci žáků i pro spolupráci, úkoly analytické, aplikační i syntézní, úkoly s daty pro práci ve formě textů, grafů i schémat, úkoly s informacemi předpřipravenými i vyžadujícími doplnění prostřednictvím webových stránek o EU. Podporu v aktivní práci v pracovních listech doplňují krátká dynamická videa, která témata o aktuálním dění v EU konstruují do smysluplných celků. Další podporou je metodický materiál pro učitele (návrhy a postupy, časová orientace, vysvětlivky a rozšíření kontextu apod.). ER -
HAVLÍK, Vratislav, Petra KUCHYŇKOVÁ, Slavomír LESŇÁK a Markéta PITROVÁ. \textit{Průvodce aktuálním dění v EU pro střední školy}. 1., elektronické vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2023. ISBN~978-80-280-0333-3.
|