Další formáty:
BibTeX
LaTeX
RIS
@article{2311317, author = {Drexler, Michaela and Válek, Jan}, article_location = {Brno}, article_number = {01}, keywords = {Modern technology; study aids; eye-tracking; elarning}, language = {cze}, issn = {0323-0449}, journal = {Komenský}, title = {Efektivní tvorba elektronické studijní opory}, url = {https://webcentrum.muni.cz/media/3358150/komensky_146_01-final.pdf}, volume = {146}, year = {2021} }
TY - JOUR ID - 2311317 AU - Drexler, Michaela - Válek, Jan PY - 2021 TI - Efektivní tvorba elektronické studijní opory JF - Komenský VL - 146 IS - 01 SP - 19-24 EP - 19-24 PB - Masarykova univerzita SN - 03230449 KW - Modern technology KW - study aids KW - eye-tracking KW - elarning UR - https://webcentrum.muni.cz/media/3358150/komensky_146_01-final.pdf N2 - Nové generace žáků a studentů vyrůstají propojeny s moderními technologiemi. Prakticky od narození a každý den v běžném životě pracují s nejmodernějšími technologiemi. Klasické vyučovací metody a prostředky jsou tak pro mnohé z nich něčím zastaralým a žáci tak sami mohou postrádat vlastní motivaci pro příjem nových poznatků tradičními cestami. Jako jistá varianta řešení se pak přímo nabízejí e-learningové opory, které je možné doplnit o interaktivní prvky. Abychom takové e-opory dokázali tvořit tak, aby učení z nich bylo pro žáky efektivní, zaměřili jsme se v našem výzkumu na požadavky a rozdíly mezi pohlavími při studiu tištěných učebnic fyziky a na základě výsledků výzkumného šetření budeme formulovat doporučení pro tvorbu nových funkčních, e-studijních textů, nejen pro fyziku. Ukázali jsme, jaké jsou základní rozdíly ve vnímání učebních materiálů různými pohlavími. V návrhu předkládáme, jak materiál uspořádat, aby tentýž dokument měl stejný vzdělávací přínos pro dívky i pro chlapce. ER -
DREXLER, Michaela a Jan VÁLEK. Efektivní tvorba elektronické studijní opory. \textit{Komenský}. Brno: Masarykova univerzita, 2021, roč.~146, č.~01, s.~19-24. ISSN~0323-0449.
|