k 2023

Je inkluzivní vzdělávání opravdu pro všechny žáky?

KRATOCHVÍLOVÁ, Jana, Kateřina LOJDOVÁ, Jana OBROVSKÁ, Lukáš PLCH, Petr SVOJANOVSKÝ et. al.

Základní údaje

Originální název

Je inkluzivní vzdělávání opravdu pro všechny žáky?

Název česky

Je inkluzivní vzdělávání opravdu pro všechny žáky?

Název anglicky

Is inclusive education really for all students?

Autoři

KRATOCHVÍLOVÁ, Jana (203 Česká republika, domácí), Kateřina LOJDOVÁ (203 Česká republika, domácí), Jana OBROVSKÁ (203 Česká republika, garant, domácí), Lukáš PLCH (203 Česká republika, domácí), Petr SVOJANOVSKÝ (203 Česká republika, domácí) a Jana NAVRÁTILOVÁ (203 Česká republika, domácí)

Vydání

Konference ČAPV Pedagogický výzkum a proměny vzdělávání, Pedagogická fakulta Univerzita J. E. Purkyně v Ústí nad Labem, 2023, 2023

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Prezentace na konferencích

Obor

50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Kód RIV

RIV/00216224:14410/23:00134231

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

Klíčová slova česky

inkluzivní vzdělávání; diferenciace; přehledová studie; nižší sekundární vzdělávání

Klíčová slova anglicky

inclusive education; differentiation; scoping review; lower-secondary education

Štítky

Příznaky

Recenzováno
Změněno: 22. 3. 2024 12:48, Mgr. et Mgr. Lucie Racyn

Anotace

V originále

Inkluzivní vzdělávání představuje mezinárodně etablovaný koncept, který zdůrazňuje práci se všemi žáky bez ohledu na to, zda mají diagnostikovány speciální vzdělávací potřeby. Cílem naší přehledové studie je zjistit, jak je inkluzivní vzdělávání pojímáno v odborných studiích indexovaných v databázi WOS. Výsledky přehledové studie ukazují, že značná část studií spojuje inkluzivní vzdělávání se specifickými poruchami učení či s dalšími diagnózami jako je autismus či hluchota. Dále se zaměřujeme na tu část studií, která pojímá inkluzivní vzdělávání ve vztahu ke všem žákům v běžných třídách a popisujeme pojetí tohoto konceptu.

Anglicky

Inclusive education is an internationally established concept that emphasizes addressing the needs of all students, regardless of whether or not they have special educational needs. The aim of this review study is to find out how inclusive education is conceptualized in recent studies indexed in the WOS database. The results show that a significant number of studies still link inclusive education with special educational needs. We focus on the part of the studies that consider inclusive education in relation to addressing the needs of all students in regular classrooms.

Návaznosti

GA23-04764S, projekt VaV
Název: Adresování individuálních vzdělávacích potřeb všech žáků: Etnografie tříd na druhém stupni základních škol
Investor: Grantová agentura ČR, Adresování individuálních vzdělávacích potřeb všech žáků: Etnografie tříd na druhém stupni základních škol