2023
Je inkluzivní vzdělávání opravdu pro všechny žáky?
KRATOCHVÍLOVÁ, Jana, Kateřina LOJDOVÁ, Jana OBROVSKÁ, Lukáš PLCH, Petr SVOJANOVSKÝ et. al.Základní údaje
Originální název
Je inkluzivní vzdělávání opravdu pro všechny žáky?
Název česky
Je inkluzivní vzdělávání opravdu pro všechny žáky?
Název anglicky
Is inclusive education really for all students?
Autoři
KRATOCHVÍLOVÁ, Jana (203 Česká republika, domácí), Kateřina LOJDOVÁ (203 Česká republika, domácí), Jana OBROVSKÁ (203 Česká republika, garant, domácí), Lukáš PLCH (203 Česká republika, domácí), Petr SVOJANOVSKÝ (203 Česká republika, domácí) a Jana NAVRÁTILOVÁ (203 Česká republika, domácí)
Vydání
Konference ČAPV Pedagogický výzkum a proměny vzdělávání, Pedagogická fakulta Univerzita J. E. Purkyně v Ústí nad Labem, 2023, 2023
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Prezentace na konferencích
Obor
50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Odkazy
Kód RIV
RIV/00216224:14410/23:00134231
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
Klíčová slova česky
inkluzivní vzdělávání; diferenciace; přehledová studie; nižší sekundární vzdělávání
Klíčová slova anglicky
inclusive education; differentiation; scoping review; lower-secondary education
Štítky
Příznaky
Recenzováno
Změněno: 22. 3. 2024 12:48, Mgr. et Mgr. Lucie Racyn
V originále
Inkluzivní vzdělávání představuje mezinárodně etablovaný koncept, který zdůrazňuje práci se všemi žáky bez ohledu na to, zda mají diagnostikovány speciální vzdělávací potřeby. Cílem naší přehledové studie je zjistit, jak je inkluzivní vzdělávání pojímáno v odborných studiích indexovaných v databázi WOS. Výsledky přehledové studie ukazují, že značná část studií spojuje inkluzivní vzdělávání se specifickými poruchami učení či s dalšími diagnózami jako je autismus či hluchota. Dále se zaměřujeme na tu část studií, která pojímá inkluzivní vzdělávání ve vztahu ke všem žákům v běžných třídách a popisujeme pojetí tohoto konceptu.
Anglicky
Inclusive education is an internationally established concept that emphasizes addressing the needs of all students, regardless of whether or not they have special educational needs. The aim of this review study is to find out how inclusive education is conceptualized in recent studies indexed in the WOS database. The results show that a significant number of studies still link inclusive education with special educational needs. We focus on the part of the studies that consider inclusive education in relation to addressing the needs of all students in regular classrooms.
Návaznosti
GA23-04764S, projekt VaV |
|