NAVRÁTILOVÁ, Jana. Zkušenosti žáků s výukou ve výkonových skupinách: kvalitativní výzkumná sonda. In Konference ČAPV Pedagogický výzkum a proměny vzdělávání, Pedagogická fakulta Univerzita J. E. Purkyně v Ústí nad Labem, 2023. 2023.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Zkušenosti žáků s výukou ve výkonových skupinách: kvalitativní výzkumná sonda
Název česky Zkušenosti žáků s výukou ve výkonových skupinách: kvalitativní výzkumná sonda
Název anglicky Students' Experiences with Differentiated Instruction in Attainment Groups: Qualitative Research Probe
Autoři NAVRÁTILOVÁ, Jana.
Vydání Konference ČAPV Pedagogický výzkum a proměny vzdělávání, Pedagogická fakulta Univerzita J. E. Purkyně v Ústí nad Labem, 2023. 2023.
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Prezentace na konferencích
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
WWW URL
Organizační jednotka Filozofická fakulta
Klíčová slova česky diferencovaná výuka, společná výuka, výkonová skupina, vícepřípadová studie
Klíčová slova anglicky : differentiated instruction, heterogeneous group, attainment groups, multi-case study
Příznaky Recenzováno
Změnil Změnila: Mgr. Jana Navrátilová, DiS., Ph.D., učo 403081. Změněno: 15. 9. 2023 14:45.
Anotace
Příspěvek reflektuje zkušenosti žáků s diferencovanou výukou ve výkonových skupinách. Data pocházejí z širšího projektu, který byl koncipovaný jako vícepřípadová studie. Příspěvek využívá data z první studie, konkrétně z etnografického pozorování (cca 150 hodin), z individuálních (n=4) a párových žákovských rozhovorů (n=2*6). Analýza ukázala, že je výuka diferencovaná ve skupinách spíše podle nálepky, kterou učitelé skupině připisují než podle aktuálních výkonů žáků uvnitř skupiny. Výsledkem je, že výuka mnohdy neodpovídá měnícím se potřebám jednotlivců.
Anotace anglicky
The paper reflects the pupils´ experiences with differentiated instruction in attainment groups. The data come from a large project that was designed as a multi-case study. The paper uses data from the first case study, specifically from ethnographic observation (approx. 150 hours), from individual interviews (n=4) and friendships dyads (n=2*6). The analysis showed that teachers use differentiated instruction according to the specific label that they assign to each group than according to the actual outputs. It means that the differentiated instruction sometimes doesn´t respond to pupils ´needs.
VytisknoutZobrazeno: 29. 7. 2024 10:59