LEVÍČEK, Dominik a Martin VRUBEL. Digitální technologie ve výuce hudební výchovy u osob se zrakovým postižením. 2023.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Digitální technologie ve výuce hudební výchovy u osob se zrakovým postižením
Název anglicky Digital Technologies in Music Education for People with Visual Impairments
Autoři LEVÍČEK, Dominik a Martin VRUBEL.
Vydání 2023.
Další údaje
Typ výsledku Prezentace na konferencích
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
WWW Webové stránky konference
Klíčová slova česky digitální kompetence, digitální vzdělávání, zrakové postižení, online výuka, asistivní technologie
Klíčová slova anglicky Digital Literacy, Digital Education, Visual Impairment, Online Learning, Assistive Technology
Příznaky Mezinárodní význam
Změnil Změnil: Mgr. Bc. Dominik Levíček, učo 433040. Změněno: 16. 9. 2023 00:42.
Anotace
Příspěvek se zaměřuje na využití digitálních technologií ve výuce hudební výchovy v inkluzivních třídách s žáky*němi se zrakovým postižením. Představuje konkrétní pomůcky, aplikace a strategie, které umožňují plnohodnotné zapojení těchto žáků*yň do procesu hudebního vzdělávání. Příspěvek prezentuje jednak platformu Braille-Music pro výuku bodové notace a také další dobře přístupné aplikace, které mohou být využity s asistivními technologiemi pro osoby nevidomé a slabozraké. Zároveň je v příspěvku věnována pozornost sdílení příkladů dobré praxe v této oblasti.
Anotace anglicky
The contribution focuses on the use of digital technologies in music education in inclusive classrooms with visually impaired students. It presents specific tools, applications, and strategies that enable the full participation of these students in the music education process. The contribution introduces the Braille-Music platform for teaching braille notation and other accessible applications that can be used with assistive technologies for blind and visually impaired individuals. Additionally, the contribution emphasizes sharing examples of best practices in this field.
Návaznosti
MUNI/B/1294/2022, interní kód MUNázev: Rozvoj znalostí a dovedností studujících v doktorských programech v oblasti sociálně vědní metodologie a prezentačních dovedností – zaměřeno na studující reflektující téma jinakosti ve vzdělávání
Investor: Masarykova univerzita, Rozvoj znalostí a dovedností studujících v doktorských programech v oblasti sociálně vědní metodologie a prezentačních dovedností – zaměřeno na studující reflektující téma jinakosti ve vzdělávání
VytisknoutZobrazeno: 25. 7. 2024 18:33