Digitální technologie ve výuce hudební výchovy u osob se zrakovým postižením
LEVÍČEK, Dominik a Martin VRUBEL. Digitální technologie ve výuce hudební výchovy u osob se zrakovým postižením. 2023. |
Další formáty:
BibTeX
LaTeX
RIS
|
Základní údaje | |
---|---|
Originální název | Digitální technologie ve výuce hudební výchovy u osob se zrakovým postižením |
Název anglicky | Digital Technologies in Music Education for People with Visual Impairments |
Autoři | LEVÍČEK, Dominik a Martin VRUBEL. |
Vydání | 2023. |
Další údaje | |
---|---|
Typ výsledku | Prezentace na konferencích |
Utajení | není předmětem státního či obchodního tajemství |
WWW | Webové stránky konference |
Klíčová slova česky | digitální kompetence, digitální vzdělávání, zrakové postižení, online výuka, asistivní technologie |
Klíčová slova anglicky | Digital Literacy, Digital Education, Visual Impairment, Online Learning, Assistive Technology |
Příznaky | Mezinárodní význam |
Změnil | Změnil: Mgr. Bc. Dominik Levíček, učo 433040. Změněno: 16. 9. 2023 00:42. |
Anotace |
---|
Příspěvek se zaměřuje na využití digitálních technologií ve výuce hudební výchovy v inkluzivních třídách s žáky*němi se zrakovým postižením. Představuje konkrétní pomůcky, aplikace a strategie, které umožňují plnohodnotné zapojení těchto žáků*yň do procesu hudebního vzdělávání. Příspěvek prezentuje jednak platformu Braille-Music pro výuku bodové notace a také další dobře přístupné aplikace, které mohou být využity s asistivními technologiemi pro osoby nevidomé a slabozraké. Zároveň je v příspěvku věnována pozornost sdílení příkladů dobré praxe v této oblasti. |
Anotace anglicky |
---|
The contribution focuses on the use of digital technologies in music education in inclusive classrooms with visually impaired students. It presents specific tools, applications, and strategies that enable the full participation of these students in the music education process. The contribution introduces the Braille-Music platform for teaching braille notation and other accessible applications that can be used with assistive technologies for blind and visually impaired individuals. Additionally, the contribution emphasizes sharing examples of best practices in this field. |
Návaznosti | |
---|---|
MUNI/B/1294/2022, interní kód MU | Název: Rozvoj znalostí a dovedností studujících v doktorských programech v oblasti sociálně vědní metodologie a prezentačních dovedností – zaměřeno na studující reflektující téma jinakosti ve vzdělávání |
Investor: Masarykova univerzita, Rozvoj znalostí a dovedností studujících v doktorských programech v oblasti sociálně vědní metodologie a prezentačních dovedností – zaměřeno na studující reflektující téma jinakosti ve vzdělávání |
VytisknoutZobrazeno: 25. 7. 2024 18:33