2023
Budoucí učitelé cizích jazyků a jejich vnímání sebehodnocení učících se
VELIČKOVÁ, Jana a Miroslav JANÍKZákladní údaje
Originální název
Budoucí učitelé cizích jazyků a jejich vnímání sebehodnocení učících se
Název česky
Budoucí učitelé cizích jazyků a jejich vnímání sebehodnocení učících se
Název anglicky
Prospective Foreign Language Teachers’ Perceptions of Student Self-assessment
Autoři
Vydání
XXXI. výroční konference České asociace pedagogického výzkumu: Pedagogický výzkum a proměny vzdělávání, 2023
Další údaje
Typ výsledku
Konferenční abstrakt
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
ISBN
978-80-280-0359-3
Klíčová slova česky
sebehodnocení učícího se; učení a vyučování cizím jazykům; vzdělávání učitelů
Klíčová slova anglicky
student self-assessment; learning and teaching foreign languages; teacher education
Příznaky
Recenzováno
Změněno: 17. 9. 2023 17:38, Mgr. Jana Veličková, Ph.D.
V originále
Sebehodnocení učících se je součást výuky, kterou učitelé na českých základních školách často opomíjejí. Jedním z důvodů může být, že budoucí učitelé nejsou připraveni na zavádění rozvoje sebehodnocení. Příspěvek představí závěry z šetření u studentů učitelství němčiny jako cizího jazyka (N = 12) zaměřeného na jejich vnímají sebehodnocení učících se a zformuluje možné implikace pro vzdělávání učitelů, které by mohly podpořit budoucí učitele v rozvíjení sebehodnocení svých žáků.
Česky
Sebehodnocení učících se je součást výuky, kterou učitelé na českých základních školách často opomíjejí. Jedním z důvodů může být, že budoucí učitelé nejsou připraveni na zavádění rozvoje sebehodnocení. Příspěvek představí závěry z šetření u studentů učitelství němčiny jako cizího jazyka (N = 12) zaměřeného na jejich vnímají sebehodnocení učících se a zformuluje možné implikace pro vzdělávání učitelů, které by mohly podpořit budoucí učitele v rozvíjení sebehodnocení svých žáků.
Anglicky
Student self-assessment is a part of teaching that is often neglected by teachers in Czech elementary schools. One reason for this could be that prospective teachers are not prepared to develop self-assessments. This paper presents the results of a survey of student teachers of German as a foreign language (N = 12) that focused on their perceptions of student self-assessment and formulates possible implications for teacher education that might assist future teachers in developing student self-assessment.
Návaznosti
MUNI/A/1335/2022, interní kód MU |
|