a 2023

Budoucí učitelé cizích jazyků a jejich vnímání sebehodnocení učících se

VELIČKOVÁ, Jana a Miroslav JANÍK

Základní údaje

Originální název

Budoucí učitelé cizích jazyků a jejich vnímání sebehodnocení učících se

Název česky

Budoucí učitelé cizích jazyků a jejich vnímání sebehodnocení učících se

Název anglicky

Prospective Foreign Language Teachers’ Perceptions of Student Self-assessment

Vydání

XXXI. výroční konference České asociace pedagogického výzkumu: Pedagogický výzkum a proměny vzdělávání, 2023

Další údaje

Typ výsledku

Konferenční abstrakt

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

ISBN

978-80-280-0359-3

Klíčová slova česky

sebehodnocení učícího se; učení a vyučování cizím jazykům; vzdělávání učitelů

Klíčová slova anglicky

student self-assessment; learning and teaching foreign languages; teacher education

Příznaky

Recenzováno
Změněno: 17. 9. 2023 17:38, Mgr. Jana Veličková, Ph.D.

Anotace

V originále

Sebehodnocení učících se je součást výuky, kterou učitelé na českých základních školách často opomíjejí. Jedním z důvodů může být, že budoucí učitelé nejsou připraveni na zavádění rozvoje sebehodnocení. Příspěvek představí závěry z šetření u studentů učitelství němčiny jako cizího jazyka (N = 12) zaměřeného na jejich vnímají sebehodnocení učících se a zformuluje možné implikace pro vzdělávání učitelů, které by mohly podpořit budoucí učitele v rozvíjení sebehodnocení svých žáků.

Česky

Sebehodnocení učících se je součást výuky, kterou učitelé na českých základních školách často opomíjejí. Jedním z důvodů může být, že budoucí učitelé nejsou připraveni na zavádění rozvoje sebehodnocení. Příspěvek představí závěry z šetření u studentů učitelství němčiny jako cizího jazyka (N = 12) zaměřeného na jejich vnímají sebehodnocení učících se a zformuluje možné implikace pro vzdělávání učitelů, které by mohly podpořit budoucí učitele v rozvíjení sebehodnocení svých žáků.

Návaznosti

MUNI/A/1335/2022, interní kód MU
Název: Výzkum v didaktice cizích jazyků
Investor: Masarykova univerzita, Výzkum v didaktice cizích jazyků