Budoucí učitelé cizích jazyků a jejich vnímání sebehodnocení učících se
VELIČKOVÁ, Jana a Miroslav JANÍK. Budoucí učitelé cizích jazyků a jejich vnímání sebehodnocení učících se. In XXXI. výroční konference České asociace pedagogického výzkumu: Pedagogický výzkum a proměny vzdělávání. 2023. ISBN 978-80-280-0359-3. |
Další formáty:
BibTeX
LaTeX
RIS
|
Základní údaje | |
---|---|
Originální název | Budoucí učitelé cizích jazyků a jejich vnímání sebehodnocení učících se |
Název česky | Budoucí učitelé cizích jazyků a jejich vnímání sebehodnocení učících se |
Název anglicky | Prospective Foreign Language Teachers’ Perceptions of Student Self-assessment |
Autoři | VELIČKOVÁ, Jana a Miroslav JANÍK. |
Vydání | XXXI. výroční konference České asociace pedagogického výzkumu: Pedagogický výzkum a proměny vzdělávání, 2023. |
Další údaje | |
---|---|
Typ výsledku | Konferenční abstrakt |
Utajení | není předmětem státního či obchodního tajemství |
ISBN | 978-80-280-0359-3 |
Klíčová slova česky | sebehodnocení učícího se; učení a vyučování cizím jazykům; vzdělávání učitelů |
Klíčová slova anglicky | student self-assessment; learning and teaching foreign languages; teacher education |
Příznaky | Recenzováno |
Změnil | Změnila: Mgr. Jana Veličková, Ph.D., učo 383024. Změněno: 17. 9. 2023 17:38. |
Anotace |
---|
Sebehodnocení učících se je součást výuky, kterou učitelé na českých základních školách často opomíjejí. Jedním z důvodů může být, že budoucí učitelé nejsou připraveni na zavádění rozvoje sebehodnocení. Příspěvek představí závěry z šetření u studentů učitelství němčiny jako cizího jazyka (N = 12) zaměřeného na jejich vnímají sebehodnocení učících se a zformuluje možné implikace pro vzdělávání učitelů, které by mohly podpořit budoucí učitele v rozvíjení sebehodnocení svých žáků. |
Anotace česky |
---|
Sebehodnocení učících se je součást výuky, kterou učitelé na českých základních školách často opomíjejí. Jedním z důvodů může být, že budoucí učitelé nejsou připraveni na zavádění rozvoje sebehodnocení. Příspěvek představí závěry z šetření u studentů učitelství němčiny jako cizího jazyka (N = 12) zaměřeného na jejich vnímají sebehodnocení učících se a zformuluje možné implikace pro vzdělávání učitelů, které by mohly podpořit budoucí učitele v rozvíjení sebehodnocení svých žáků. |
Anotace anglicky |
---|
Student self-assessment is a part of teaching that is often neglected by teachers in Czech elementary schools. One reason for this could be that prospective teachers are not prepared to develop self-assessments. This paper presents the results of a survey of student teachers of German as a foreign language (N = 12) that focused on their perceptions of student self-assessment and formulates possible implications for teacher education that might assist future teachers in developing student self-assessment. |
Návaznosti | |
---|---|
MUNI/A/1335/2022, interní kód MU | Název: Výzkum v didaktice cizích jazyků |
Investor: Masarykova univerzita, Výzkum v didaktice cizích jazyků |
VytisknoutZobrazeno: 24. 7. 2024 09:18