VELIČKOVÁ, Jana a Miroslav JANÍK. Budoucí učitelé cizích jazyků a jejich vnímání sebehodnocení učících se. In XXXI. výroční konference České asociace pedagogického výzkumu: Pedagogický výzkum a proměny vzdělávání. 2023. ISBN 978-80-280-0359-3.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Budoucí učitelé cizích jazyků a jejich vnímání sebehodnocení učících se
Název česky Budoucí učitelé cizích jazyků a jejich vnímání sebehodnocení učících se
Název anglicky Prospective Foreign Language Teachers’ Perceptions of Student Self-assessment
Autoři VELIČKOVÁ, Jana a Miroslav JANÍK.
Vydání XXXI. výroční konference České asociace pedagogického výzkumu: Pedagogický výzkum a proměny vzdělávání, 2023.
Další údaje
Typ výsledku Konferenční abstrakt
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
ISBN 978-80-280-0359-3
Klíčová slova česky sebehodnocení učícího se; učení a vyučování cizím jazykům; vzdělávání učitelů
Klíčová slova anglicky student self-assessment; learning and teaching foreign languages; teacher education
Příznaky Recenzováno
Změnil Změnila: Mgr. Jana Veličková, Ph.D., učo 383024. Změněno: 17. 9. 2023 17:38.
Anotace
Sebehodnocení učících se je součást výuky, kterou učitelé na českých základních školách často opomíjejí. Jedním z důvodů může být, že budoucí učitelé nejsou připraveni na zavádění rozvoje sebehodnocení. Příspěvek představí závěry z šetření u studentů učitelství němčiny jako cizího jazyka (N = 12) zaměřeného na jejich vnímají sebehodnocení učících se a zformuluje možné implikace pro vzdělávání učitelů, které by mohly podpořit budoucí učitele v rozvíjení sebehodnocení svých žáků.
Anotace česky
Sebehodnocení učících se je součást výuky, kterou učitelé na českých základních školách často opomíjejí. Jedním z důvodů může být, že budoucí učitelé nejsou připraveni na zavádění rozvoje sebehodnocení. Příspěvek představí závěry z šetření u studentů učitelství němčiny jako cizího jazyka (N = 12) zaměřeného na jejich vnímají sebehodnocení učících se a zformuluje možné implikace pro vzdělávání učitelů, které by mohly podpořit budoucí učitele v rozvíjení sebehodnocení svých žáků.
Anotace anglicky
Student self-assessment is a part of teaching that is often neglected by teachers in Czech elementary schools. One reason for this could be that prospective teachers are not prepared to develop self-assessments. This paper presents the results of a survey of student teachers of German as a foreign language (N = 12) that focused on their perceptions of student self-assessment and formulates possible implications for teacher education that might assist future teachers in developing student self-assessment.
Návaznosti
MUNI/A/1335/2022, interní kód MUNázev: Výzkum v didaktice cizích jazyků
Investor: Masarykova univerzita, Výzkum v didaktice cizích jazyků
VytisknoutZobrazeno: 24. 7. 2024 09:18