NECPALOVÁ, Kateřina, Petr ČESÁK, Katarína MILLOVÁ a Zdenka STRÁNSKÁ. Sebehodnocení a rysy osobnosti u výchovných pracovníků dětských táborů. E-psychologie. Praha: Českomoravská psychologická společnost, 2023, roč. 17, č. 1, s. 1-12. ISSN 1802-8853. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.29364/epsy.461.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Sebehodnocení a rysy osobnosti u výchovných pracovníků dětských táborů
Název anglicky Self-esteem and Personality Traits of the Educators of Children's Camps
Autoři NECPALOVÁ, Kateřina (203 Česká republika, garant, domácí), Petr ČESÁK (203 Česká republika), Katarína MILLOVÁ (703 Slovensko) a Zdenka STRÁNSKÁ (203 Česká republika, domácí).
Vydání E-psychologie, Praha, Českomoravská psychologická společnost, 2023, 1802-8853.
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Článek v odborném periodiku
Obor 50101 Psychology
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
WWW URL
Kód RIV RIV/00216224:14210/23:00131756
Organizační jednotka Filozofická fakulta
Doi http://dx.doi.org/10.29364/epsy.461
Klíčová slova česky sebehodnocení; rysy osobnosti; výchovný pracovník; táborový vedoucí
Klíčová slova anglicky self-esteem; personality traits; educator; camp leader
Štítky rivok
Příznaky Recenzováno
Změnil Změnila: Mgr. Pavla Martinková, učo 361548. Změněno: 6. 3. 2024 15:48.
Anotace
Lidé s vyšší mírou sebehodnocení vykazují nízkou míru neuroticismu a vysokou míru přívětivosti, svědomitosti, extraverze a otevřenosti vůči zkušenosti, což by mohly být ideální předpoklady pro pozici výchovného pracovníka na dětském táboře. Cílem práce bylo zjistit, zda existuje rozdíl v sebehodnocení a rysech osobnosti u výchovných pracovníků a běžnou populací. Výzkumu se dobrovolně účastnilo 1153 respondentů (18 – 40 let), z toho 563 výchovných pracovníků a 590 respondentů z běžné populace. Data byla získávána pomocí online dotazníku, který se skládal z demografických otázek, RSES a BFI – 44. K analýze výsledků jsme využili deskriptivní statistiku a T–test pro nezávislé výběry. Výchovní pracovníci vykazují vyšší hodnotu sebehodnocení, a všech faktorů kromě neuroticismu, zde byly hodnoty nižší. Vedoucími se častěji stávají bývalí účastníci dětských táborů. Výsledky lze uplatnit při výběru vhodných vedoucích na pozice výchovných pracovníků.
Anotace anglicky
People with a higher level of self-esteem show a low level of neuroticism and a high level of friendliness, conscientiousness, extraversion, and openness to experience, which could be ideal preconditions for the position of an educator at a children's camp. This work aims to find out whether there is a difference in self-esteem and personality traits between educators and the general population. 1,153 respondents (18–40 years) participated in this research, where 563 were educators and 590 were respondents from the general population. Data were obtained using an online questionnaire, which consisted of demographic questions, RSES and BFI-44. Data were analyzed by basic descriptive statistics and T-test for independent selections. Educators show a higher value of self-esteem and of all other factors except for neuroticism, where lower values were recorded. Former participants in children's camps became educators more often. The results can be applied in the selection of suitable leaders for the positions of educators.
VytisknoutZobrazeno: 4. 9. 2024 00:28