EGERLE, Jan a Lenka ĎULÍKOVÁ. Modely spolupráce začínajících učitelů a asistentů pedagoga. Online. 1., elektronické vydání. Brno: Česká asociace pedagogického výzkumu, Masarykova univerzita, 2023, s. 90-92. ISBN 978-80-280-0359-3.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Modely spolupráce začínajících učitelů a asistentů pedagoga
Název česky Modely spolupráce začínajících učitelů a asistentů pedagoga
Název anglicky Models of Collaboration of Novice Teachers and Teaching Assistants
Autoři EGERLE, Jan a Lenka ĎULÍKOVÁ.
Vydání 1., elektronické vydání. Brno, od s. 90-92, 3 s. 2023.
Nakladatel Česká asociace pedagogického výzkumu, Masarykova univerzita
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Stať ve sborníku
Obor 50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání elektronická verze "online"
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
ISBN 978-80-280-0359-3
Klíčová slova česky interprofesní spolupráce, začínající učitel, asistent pedagoga
Klíčová slova anglicky interprofessional collaboration, novice teacher, teaching assistant
Příznaky Recenzováno
Změnil Změnila: Mgr. Daniela Marcollová, učo 111148. Změněno: 2. 2. 2024 11:47.
Anotace
Příspěvek navazuje na výzkumný projekt, který se zabývá (inter)profesní spoluprácí pomáhajících profesí na základních školách (Švec et al., v tisku). Předkládaný výzkum reflektuje způsoby (modely) spolupráce začínajících učitelů a asistentů pedagoga. Předběžné výsledky naznačují, že aktéři spolupracují v dílčích oblastech, ve kterých uplatňují specifické modely spolupráce. Na základě těchto modelů jsou pedagogové schopni nacházet snáze společná řešení problémů v pedagogické praxi.
Anotace anglicky
This paper presents a follow-up to a research project on (inter)professional collaboration of helping professions in Czech schools (Švec et al., in press). The present research reflects on the models of collaboration between novice teachers and teaching assistants. Preliminary results suggest that the participants collaborate in sub-areas in which they apply specific collaboration models. These models allow teachers to find joint solutions to problems in teaching more efficiently.
Návaznosti
MUNI/A/1462/2022, interní kód MUNázev: Podoby profesní spolupráce ve škole III - Podmínky spolupráce učitelů a pomáhajících profesí
Investor: Masarykova univerzita, Podoby profesní spolupráce ve škole III - Podmínky spolupráce učitelů a pomáhajících profesí
MUNI/A/1470/2022, interní kód MUNázev: Analýza diverzity socio-kulturních prostředí z perspektivy edukačních jevů
Investor: Masarykova univerzita, Analýza diverzity socio-kulturních prostředí z perspektivy edukačních jevů
VytisknoutZobrazeno: 25. 7. 2024 18:31