2023
Relational and interactional dynamic network data from Czech lower-secondary school students
LINTNER, Tomáš, Klára ŠEĎOVÁ, Martin SEDLÁČEK, Zuzana ŠALAMOUNOVÁ, Roman ŠVAŘÍČEK et. al.Základní údaje
Originální název
Relational and interactional dynamic network data from Czech lower-secondary school students
Autoři
LINTNER, Tomáš (703 Slovensko, garant, domácí), Klára ŠEĎOVÁ (203 Česká republika, domácí), Martin SEDLÁČEK (203 Česká republika, domácí), Zuzana ŠALAMOUNOVÁ (203 Česká republika, domácí), Roman ŠVAŘÍČEK (203 Česká republika, domácí), Karolína MALÍKOVÁ (203 Česká republika, domácí), Ivo ROZMAHEL (203 Česká republika, domácí), Jakub VLČEK (203 Česká republika, domácí) a Barbora NEKARDOVÁ (203 Česká republika, domácí)
Vydání
Data in Brief, ELSEVIER, 2023, 2352-3409
Další údaje
Jazyk
angličtina
Typ výsledku
Článek v odborném periodiku
Obor
50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Stát vydavatele
Nizozemské království
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Odkazy
Impakt faktor
Impact factor: 1.200 v roce 2022
Kód RIV
RIV/00216224:14210/23:00134252
Organizační jednotka
Filozofická fakulta
UT WoS
001088283200001
Klíčová slova anglicky
Social network analysis; Dynamic social network analysis; Peer relationships; School networks; Classroom group work; Classroom interaction
Štítky
Změněno: 22. 3. 2024 12:49, Mgr. et Mgr. Lucie Racyn
Anotace
V originále
This article introduces a network data set on the friendships and group work interactions among a convenience sample of 276 Czech Grade 6 students from twelve classrooms, supported by student-level demographic, literacy, motivation, and classroom communication data. Gathered longitudinally at the beginning and end of the 2021/2022 school year, the data provide a relational insight into the nature and evolution of early adolescents' friendships. Moreover, the data provide a unique relational and temporal insight into the verbal interaction of students during classroom group work. This dataset constitutes a valuable resource for educational researchers interested in studying classroom group work as well as for social network scientists studying dynamic social networks.
Návaznosti
GA21-16021S, projekt VaV |
|