J 2023

Relational and interactional dynamic network data from Czech lower-secondary school students

LINTNER, Tomáš, Klára ŠEĎOVÁ, Martin SEDLÁČEK, Zuzana ŠALAMOUNOVÁ, Roman ŠVAŘÍČEK et. al.

Základní údaje

Originální název

Relational and interactional dynamic network data from Czech lower-secondary school students

Autoři

LINTNER, Tomáš (703 Slovensko, garant, domácí), Klára ŠEĎOVÁ (203 Česká republika, domácí), Martin SEDLÁČEK (203 Česká republika, domácí), Zuzana ŠALAMOUNOVÁ (203 Česká republika, domácí), Roman ŠVAŘÍČEK (203 Česká republika, domácí), Karolína MALÍKOVÁ (203 Česká republika, domácí), Ivo ROZMAHEL (203 Česká republika, domácí), Jakub VLČEK (203 Česká republika, domácí) a Barbora NEKARDOVÁ (203 Česká republika, domácí)

Vydání

Data in Brief, ELSEVIER, 2023, 2352-3409

Další údaje

Jazyk

angličtina

Typ výsledku

Článek v odborném periodiku

Obor

50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Stát vydavatele

Nizozemské království

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Odkazy

Impakt faktor

Impact factor: 1.200 v roce 2022

Kód RIV

RIV/00216224:14210/23:00134252

Organizační jednotka

Filozofická fakulta

UT WoS

001088283200001

Klíčová slova anglicky

Social network analysis; Dynamic social network analysis; Peer relationships; School networks; Classroom group work; Classroom interaction

Štítky

Změněno: 22. 3. 2024 12:49, Mgr. et Mgr. Lucie Racyn

Anotace

V originále

This article introduces a network data set on the friendships and group work interactions among a convenience sample of 276 Czech Grade 6 students from twelve classrooms, supported by student-level demographic, literacy, motivation, and classroom communication data. Gathered longitudinally at the beginning and end of the 2021/2022 school year, the data provide a relational insight into the nature and evolution of early adolescents' friendships. Moreover, the data provide a unique relational and temporal insight into the verbal interaction of students during classroom group work. This dataset constitutes a valuable resource for educational researchers interested in studying classroom group work as well as for social network scientists studying dynamic social networks.

Návaznosti

GA21-16021S, projekt VaV
Název: Kolektivita v dialogickém vyučování: Intervenční studie (Akronym: CoDiTe)
Investor: Grantová agentura ČR, Kolektivita v dialogickém vyučování: intervenční studie