ČERNÝ, Michal. Hybrid Education through the Eyes of Information Studies and Library Science Students. Journal of Educators Online. Phoenix: Grand Canyon University, 2023, roč. 20, č. 4, s. 1-15. ISSN 1547-500X. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.9743/JEO.2023.20.4.2.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Hybrid Education through the Eyes of Information Studies and Library Science Students
Autoři ČERNÝ, Michal (203 Česká republika, garant, domácí).
Vydání Journal of Educators Online, Phoenix, Grand Canyon University, 2023, 1547-500X.
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Článek v odborném periodiku
Obor 50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Stát vydavatele Spojené státy
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
WWW URL
Kód RIV RIV/00216224:14210/23:00131873
Organizační jednotka Filozofická fakulta
Doi http://dx.doi.org/10.9743/JEO.2023.20.4.2
Klíčová slova anglicky hybrid education; Microsoft Teams; online; LIS; information science; university education
Štítky rivok
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnila: Mgr. Zuzana Matulíková, učo 405304. Změněno: 4. 3. 2024 17:09.
Anotace
This study is a mixed design study on a sample of 87 respondents to a questionnaire in the Information Studies and Library Science program in Brno that identifies their attitudes towards hybrid teaching. Hybrid teaching is understood as synchronous education with the choice of participating in an online or face-to-face educational session. The students declared that they prefer this form of education and wish to continue using it long term. The study shows that students in the online environment prefer more passive and individual forms of educational interaction because they are connected to such education and can concentrate on it. The study offers a basic description of the phenomenon and identifies further areas for developing educational approaches and activities.
Návaznosti
MUNI/A/1299/2022, interní kód MUNázev: Komunita, resilience, udržitelnost: design informačních služeb
Investor: Masarykova univerzita, Komunita, resilience, udržitelnost: design informačních služeb
VytisknoutZobrazeno: 1. 8. 2024 03:02