J 2023

Turning the tables on online exam cheating via language mediation tasks

CHOVANCOVÁ, Barbora, Štěpánka DILLINGEROVÁ a Alena HRADILOVÁ

Základní údaje

Originální název

Turning the tables on online exam cheating via language mediation tasks

Název česky

Podvádění při zkouškách online, a jak mu předejít pomocí jazykové mediace

Autoři

CHOVANCOVÁ, Barbora (203 Česká republika, garant, domácí), Štěpánka DILLINGEROVÁ (203 Česká republika, domácí) a Alena HRADILOVÁ (203 Česká republika, domácí)

Vydání

Language Learning in Higher Education, GERMANY, DE GRUYTER MOUTON, 2023, 2191-611X

Další údaje

Jazyk

angličtina

Typ výsledku

Článek v odborném periodiku

Obor

50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Stát vydavatele

Německo

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Odkazy

Impakt faktor

Impact factor: 0.500 v roce 2022

Kód RIV

RIV/00216224:14640/23:00131931

Organizační jednotka

Centrum jazykového vzdělávání

UT WoS

001086405900011

Klíčová slova česky

hodnocení; jazyková mediace mezi různými jazyky; právnická angličtina; mediace jako jazyková dovednostl; hodnocení online

Klíčová slova anglicky

ssessment; intra-language mediation; Legal English; mediation as a language skill; online assessment

Příznaky

Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 27. 6. 2024 09:43, Mgr. Michal Petr

Anotace

V originále

This article addresses the issue of foreign language testing in the online mode and proposes a strategy to reduce the possibility of academic misconduct, specifically cheating, by designing tasks that assess the language skill of mediation in Legal English exams. Such tasks require test-takers to generate original answers, which can significantly reduce the risk of copying and pasting. Additionally, mastering the skill of mediation is a valuable asset for future lawyers. The authors introduce two original distinct intra-language mediation tasks that they developed for assessing English for Legal Purposes. One is aimed at first-year students with limited Legal English experience, while the other is intended for more advanced and experienced students. The article analyses student responses and evaluates their performance. The authors follow the action research approach, which involves a circle of observing, reflecting and acting, and raise questions concerning the originality of answers, production of a measurable sample of the target language, objectivity of assessment, and whether the practice in class impacts the success rate. The article also discusses challenges encountered during the process and how they were addressed. It can be concluded that mediation tasks are practical for online testing but could be used equally well for traditional classroom assessment.