B 2023

Computer or Paper? A Comparison of Two Modes of Test Administration

NEPIVODOVÁ, Linda

Základní údaje

Originální název

Computer or Paper? A Comparison of Two Modes of Test Administration

Vydání

1. vyd. Brno, Cizí jazyky a jejich didaktiky : teorie, empirie, praxe ; volume 12, 2023

Nakladatel

Masarykova univerzita

Další údaje

Jazyk

angličtina

Typ výsledku

Odborná kniha

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

elektronická verze "online"

ISBN

978-80-280-0292-3

Klíčová slova česky

computer-based testing; pencil and paper-based testing; student perceptions; comparison of results; attitudes

Klíčová slova anglicky

computer-based testing; pencil and paper-based testing; student perceptions; comparison of results; attitudes

Štítky

Příznaky

Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 19. 10. 2023 14:49, Mgr. Martina Švaříčková Hlavatá

Anotace

V originále

The text compares first year university students’ compulsory English achievement tests written in two modes of administration, i.e. pencil and paper and computer-based tests (PPT and CBT). The central research question investigated is whether the usage of computer-based language testing is justified in such a context. It first maps the theoretical discourse and comments on selected fundamental aspects of language testing practices, significant for the comparison itself. A mixed methods design is employed, where quantitative test data is used to measure the equivalency of the two modes and qualitative self-report feedback form data explores the main advantages and disadvantages of these, as viewed by the students examined.