ZERZOVÁ, Jana. AI a její využití pro rozvoj interkulturní komunikační kompetence v rámci výuky cizího jazyka: přehledová studie. In Rozvíjení interkulturní komunikační kompetence ve výuce cizích jazyků V. 2023.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název AI a její využití pro rozvoj interkulturní komunikační kompetence v rámci výuky cizího jazyka: přehledová studie
Název česky AI a její využití pro rozvoj interkulturní komunikační kompetence v rámci výuky cizího jazyka: přehledová studie
Název anglicky A review of research on AI and its use for the development of intercultural communicative competence in foreign language teaching
Autoři ZERZOVÁ, Jana.
Vydání Rozvíjení interkulturní komunikační kompetence ve výuce cizích jazyků V, 2023.
Další údaje
Typ výsledku Vyžádané přednášky
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Klíčová slova česky AI; AI gramotnost; cizí jazyk; dialogové systémy; empatie; generalizace; hodnocení; ChatGPT; interkulturní komunikační kompetence; multimodální komunikační kompetence; personalizace učení; předsudky; stereotypy; technologie; umělá inteligence; virtuální realita
Klíčová slova anglicky AI; AI literacy; foreign language; dialogue systems; empathy; generalization; assessment; ChatGPT; intercultural communicative competence; multimodal communicative competence; personalization of learning; prejudice; stereotypes; technology; artificial intelligence; virtual reality
Změnil Změnila: Mgr. Jana Zerzová, M.A., Ph.D., učo 79615. Změněno: 22. 10. 2023 17:15.
Anotace
Příspěvek představil výsledky přehledové studie zahrnující 36 publikačních výstupů z let 2010 – 2023, která si kladla za cíl zjistit, zda a jakým způsobem je již umělá inteligence (AI) využívána pro rozvoj interkulturní komunikační kompetence (ICC) v kontextu vzdělávání, jaká jsou základní úskalí integrace AI do kontextu vzdělávání relevantní pro výuku cizímu jazyku zaměřenou na rozvoj ICC a jaký potenciál AI pro rozvoj ICC autoři zmiňují. Vzhledem k současnému stavu technologií AI se jejich užití pro výuku a rozvoj ICC v rámci CJ (s výjimkou využití technologií VR ve výuce) zatím jeví spíše jako kontraproduktivní.
Anotace česky
Příspěvek představil výsledky přehledové studie zahrnující 36 publikačních výstupů z let 2010 – 2023, která si kladla za cíl zjistit, zda a jakým způsobem je již umělá inteligence (AI) využívána pro rozvoj interkulturní komunikační kompetence (ICC) v kontextu vzdělávání, jaká jsou základní úskalí integrace AI do kontextu vzdělávání relevantní pro výuku cizímu jazyku zaměřenou na rozvoj ICC a jaký potenciál AI pro rozvoj ICC autoři zmiňují. Vzhledem k současnému stavu technologií AI se jejich užití pro výuku a rozvoj ICC v rámci CJ (s výjimkou využití technologií VR ve výuce) zatím jeví spíše jako kontraproduktivní.
Anotace anglicky
The paper presented the findings of a review of research study comprising 36 publications from 2010 - 2023, which aimed to determine whether and how artificial intelligence (AI) is already being used for the development of intercultural communicative competence (ICC) in the context of education, what the main pitfalls of integrating AI into the context of education relevant to foreign language teaching aimed at developing ICC are, and what potential of AI for ICC development is mentioned by the authors. Given the current state of AI technologies, their use for teaching and developing ICC in the context of foreign language education seems (except for the use of VR technologies in teaching) rather counterproductive so far.
VytisknoutZobrazeno: 11. 10. 2024 17:51