FIALOVÁ, Edita a Iva ZÜNDORF. Idiomatizität, Usualität und Chunking? : Zur Rolle der sprachgebrauchsbasierten schematischen Sequenzen für die Entwicklung der L2-relevanten Sprachkompetenzen. Brünner Beiträge zur Germanistik und Nordistik. Brno: Masarykova univerzita, 2023, roč. 37, č. 1, s. 29-45. ISSN 1803-7380. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.5817/BBGN2023-1-3.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Idiomatizität, Usualität und Chunking? : Zur Rolle der sprachgebrauchsbasierten schematischen Sequenzen für die Entwicklung der L2-relevanten Sprachkompetenzen
Název anglicky Idiomaticity, usuality and chunking? : On the role of language-use-based schematic sequences in the development of relevant L2-competencies
Autoři FIALOVÁ, Edita (203 Česká republika, garant, domácí) a Iva ZÜNDORF (203 Česká republika, domácí).
Vydání Brünner Beiträge zur Germanistik und Nordistik, Brno, Masarykova univerzita, 2023, 1803-7380.
Další údaje
Originální jazyk němčina
Typ výsledku Článek v odborném periodiku
Obor 60203 Linguistics
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
WWW URL URL
Kód RIV RIV/00216224:14210/23:00132152
Organizační jednotka Filozofická fakulta
Doi http://dx.doi.org/10.5817/BBGN2023-1-3
Klíčová slova anglicky L2-interactional competence; multiword expressions; idiomaticity; usuality; collocability; chunking;
Štítky rivok
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnil: Mgr. et Mgr. Stanislav Hasil, učo 415267. Změněno: 18. 2. 2024 15:33.
Anotace
Der Artikel fokussiert zum einen spezifische Parameter der Mehrwortlexik, die für das theoretische Verständnis des Mehrwortlexikons wichtig sind. Zum anderen wird die Rolle der Mehrworteinheiten bzw. Chunks im Prozess der Entwicklung von L2-relevanten Sprachkompetenzen diskutiert. Am Beispiel einer praktischen Übungstypologie der L2-Mehrworteinheiten werden konkrete Lernschritte zur Entwicklung der interaktiven L2-Kompetenz vorgeschlagen und kommentiert.
Anotace anglicky
On one hand, the article focuses specific parameter of multi-word-lexis which are important for its theoretical understanding. On the other hand, the paper discusses the role of multi-word units or chunks in the process of developing L2-relevant language competences. Further, on the example of a practical exercise typology of L2-multi-word units, the paper presents and comments a suggestion of learning steps for the development of interactional L2-competence.
Návaznosti
MUNI/A/1344/2022, interní kód MUNázev: Literární a jazykový transfer: moderní germanistický výzkum
Investor: Masarykova univerzita, Literární a jazykový transfer: moderní germanistický výzkum
VytisknoutZobrazeno: 12. 7. 2024 09:49