2023
The differences in the provision of risk behavior prevention in lower secondary schools before and after the covid-19 pandemic from the perspective of school prevention methodologists
STŘÍTESKÁ, Monika; Tomáš ČECH and Pavla VYHNÁLKOVÁBasic information
Original name
The differences in the provision of risk behavior prevention in lower secondary schools before and after the covid-19 pandemic from the perspective of school prevention methodologists
Name in Czech
Rozdíly v poskytování prevence rizikového chování na základních školách před a po pandemii covid-19 z pohledu školních metodiků prevence
Authors
STŘÍTESKÁ, Monika; Tomáš ČECH and Pavla VYHNÁLKOVÁ
Edition
Sevilla, 2023
Publisher
ICERI Proceedings
Other information
Language
English
Type of outcome
Proceedings paper
Field of Study
50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Country of publisher
Spain
Confidentiality degree
is not subject to a state or trade secret
Publication form
electronic version available online
Organization unit
Faculty of Arts
Keywords (in Czech)
školní metodik prevence; prevence rizikového chování; dopady covidu-19; školní poradenství
Keywords in English
school prevention methodologist; risk behavior prevention; impact of covid-19; school counselling
Changed: 5/2/2024 16:04, PhDr. Lukáš Pecha, Ph.D.
In the original language
Recent years have been specific for the Czech school system in many ways and have brought new challenges not only in the field of prevention. One of them is distance education. Therefore, our project dealed with differences in the provision of risk behavior prevention in lower secondary schools before and after the covid-19 pandemic from the perspective of school prevention methodologists. Another aim of the project was to find out which prevention challenges are now emerging in the system. The research was mixed, the data were collected through a representative questionnaire survey and semi-structured interviews and supplement previous research reflecting on the topic during the covid-19 pandemic.
In Czech
Poslední roky byly pro české školství v mnoha ohledech specifické a přinesly nové výzvy nejen v oblasti prevence. Jednou z nich je distanční vzdělávání. Proto jsme se v našem projektu zabývali rozdíly v poskytování prevence rizikového chování na základních školách před a po pandemii covid-19 z pohledu školních metodiků prevence. Dalším cílem projektu bylo zjistit, jaké problémy v oblasti prevence se nyní v systému objevují. Výzkum byl smíšený, data byla získána prostřednictvím reprezentativního dotazníkového šetření a polostrukturovaných rozhovorů a doplňují předchozí výzkumy reflektující toto téma v období pandemie covid-19.