D 2023

The differences in the provision of risk behavior prevention in lower secondary schools before and after the covid-19 pandemic from the perspective of school prevention methodologists

STŘÍTESKÁ, Monika; Tomáš ČECH and Pavla VYHNÁLKOVÁ

Basic information

Original name

The differences in the provision of risk behavior prevention in lower secondary schools before and after the covid-19 pandemic from the perspective of school prevention methodologists

Name in Czech

Rozdíly v poskytování prevence rizikového chování na základních školách před a po pandemii covid-19 z pohledu školních metodiků prevence

Authors

STŘÍTESKÁ, Monika; Tomáš ČECH and Pavla VYHNÁLKOVÁ

Edition

Sevilla, 2023

Publisher

ICERI Proceedings

Other information

Language

English

Type of outcome

Proceedings paper

Field of Study

50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Country of publisher

Spain

Confidentiality degree

is not subject to a state or trade secret

Publication form

electronic version available online

Organization unit

Faculty of Arts

Keywords (in Czech)

školní metodik prevence; prevence rizikového chování; dopady covidu-19; školní poradenství

Keywords in English

school prevention methodologist; risk behavior prevention; impact of covid-19; school counselling
Changed: 5/2/2024 16:04, PhDr. Lukáš Pecha, Ph.D.

Abstract

In the original language

Recent years have been specific for the Czech school system in many ways and have brought new challenges not only in the field of prevention. One of them is distance education. Therefore, our project dealed with differences in the provision of risk behavior prevention in lower secondary schools before and after the covid-19 pandemic from the perspective of school prevention methodologists. Another aim of the project was to find out which prevention challenges are now emerging in the system. The research was mixed, the data were collected through a representative questionnaire survey and semi-structured interviews and supplement previous research reflecting on the topic during the covid-19 pandemic.

In Czech

Poslední roky byly pro české školství v mnoha ohledech specifické a přinesly nové výzvy nejen v oblasti prevence. Jednou z nich je distanční vzdělávání. Proto jsme se v našem projektu zabývali rozdíly v poskytování prevence rizikového chování na základních školách před a po pandemii covid-19 z pohledu školních metodiků prevence. Dalším cílem projektu bylo zjistit, jaké problémy v oblasti prevence se nyní v systému objevují. Výzkum byl smíšený, data byla získána prostřednictvím reprezentativního dotazníkového šetření a polostrukturovaných rozhovorů a doplňují předchozí výzkumy reflektující toto téma v období pandemie covid-19.